BLISS (2019,SAD) - 7/10



Dezzy (Dora Madison) briljantna je mlada slikarica koja upravo proživljava najgoru kreativnu krizu u životu. Približava se rok za završetak slike koja joj je unaprijed plaćena za predstojeću izložbu, a ona nikako da je dovrši. Inspiraciju ova underground umjetnica s afinitetom za mračnu, gothic i horor tematiku ne uspijeva pronaći ni u standardnim podizačima poput droge i alkohola, no prilikom standardnog posjeta svom dileru pronaći će ona novu halucinogenu drogu uz koju će joj se percepcija potpuno promijeniti. Problem je samo što kad se osvijesti od djelovanja te droge simboličnog naziva Diablo, ona se ne sjeća ničega što se događalo za vrijeme kad je bila pod utjecajem, a slika na kojoj radi polako napreduje. Iz noći u noć pucat će se Dezzy istom tom bolesnom drogom, bauljati podzemljem Los Angelesa, a ovaj psihodelični horor pretvorit će se u vizualno blještavi, kričavi, stroboskopski trip nabijen mračnom i žestokom metal muzikom (kad je krenulo samo finale filma s "Garden of Light" neprežaljenog američkog post-metal benda Isis, moram priznati da su me pomalo počeli prolaziti žmarci), seksom, brutalnim nasiljem i krvlju.

Potpuno nesvjesna ova mlada slikarica svake noći upadat će u krvave orgije zadovoljavajući impulse za hranjenjem ljudskom krvi i mesom, a slika kao da će se sama od sebe dovršavati i pretvarati u ono što će sama nazvati njezinim remek djelom. Vizualno me "Bliss" dosta podsjetio na nedavni Cosmatosov "Mandy" ili Noeov "Climax", gdje smo također imali poigravanja s bojama, bljeskanjem, a gledatelj doista ima dojam kao da je i sam pod utjecajem neke bolesne halucinogene, psihodelične droge i stalno se pita kuda će ga ovo izrazito krvavo ludilo odvesti. Čovjek se pita kada će taj suludi trip konačno završiti i kako će se rasplesti ta potpuna opsjednutost i transformacija mlade umjetnice u krvožednu vampiricu navučenu na najbolesniju drogu, seksualne eskapade s izraženim ubilačkim instinktom.

Mogao bi se "Bliss" opisati i kao potpuno bolesna, avangardna, nadrealna odiseja undergroundom, prilično nenormalni psihodelični horor koji sasvim sigurno neće biti po svačijem ukusu, no scenarist i redatelj, američki underground horor filmaš Joe Begos svakako je uspio postići željeni efekt. "Bliss" je jedan od onih filmova koji te potpuno uvuku unutra, a njihovo gledanje gotovo pa dovodi do fizičke iscrpljenosti i šoka uvlačeći te u taj uvrnuti, užasavajući, perverzni, devijantni, mračni i degradirajući polusvijet. Mogao bi se "Bliss" opisati i kao stilizirana, nadrealna, avangardna i psihodelična noćna mora koja je ujedno i jedan od najkrvavijih filmova godine. Iako na kraju ostane pomalo nerazumljivo što je autor htio reći ovim filmom, je li to bila najobičnija stilska vježba u žanrovskom crossoveru, je li poruka da je svijet umjetnosti opasno i predatorsko mjesto ili je to parabola na ovisnost koju je usporedio s vampirizmom, na kraju i nije posebno važno jer bilo je to zbilja upečatljivo i šokantno. Oni koji vole uvrnute, stilski i vizualno neobične, avangardne filmove mogli bi u "Bliss" pronaći nešto po svom ćeifu. 

Primjedbe