DOCTOR SLEEP (2019,SAD) - 8/10



Iako nisam neki fan prežvakavanja i recikliranja starih tema, rebootova, remakeova ili kako se već ne naziva sve to kad se na temelju nečije tuđe stare uspješnice pokušava privući publika i zgrnuti para, film u kojem pratimo što se dogodilo s malim Dannyjem Torranceom iz "Isijavanja" ipak je bio nešto što nisam mogao, a ni želio zaobići. Kubrickovo "Isijavanje" odnosno "Shining" jedan je od klasika ne samo horora, već i filma uopće, remek-djelo kojim je stari majstor još jednom potvrdio da se čudesno snalazi u svakom žanru kojeg se primi. Kubrickov "Shining" mnogi fanovi i poznavatelji horora isticali su tako maestralnim upravo iz razloga jer je gotovo do neprepoznatljivosti izmijenio književni predložak Stephena Kinga (što mu hiperproduktivni King navodno nikada nije zaboravio i oprostio), a potpuno je promijenio i grande finale filma. No, bez obzira što King nije bio oduševljen Kubrickovim filmom, svejedno je napisao nastavak legendarne priče i jasno da se nije moralo čekati puno da se i taj njegov predložak prebaci na filmsko platno.

Srećom pa se i nastavka prihvatio dovoljno pametan scenarist / redatelj u liku Mikea Flanagana, čovjeka koji itekako razumije horor i uspješan je u njemu (Absentia, Oculus, Hush, Before I Wake, Ouija i serija The Hounting of Hill House). Iako je scenarij napisao prema Kingovom predlošku, posve je očito da se "Doctor Sleep" vizualno i stilski nastavlja na ono što nam je prije gotovo četiri desetljeća predstavio Kubrick. Sve drugo bilo bi pogrešno i krivo, a Flanagan je bio i dovoljno lucidan i svjestan da ipak nije Kubrick te nije pokušavao kopirati starog genija. Naravno da ima tu puno referenci na prethodnika, scena koje su čisti hommage "Isijavanju", a baš kao ni prethodnik mu, ni Flanagan se književnog predloška nije držao kao pijan plota. Inkomponirao je on u svoj film i neke dijelove koje je Kubrick izbacio tijekom adaptacije književnog predloška "Isijavanja", a rezultat svega toga je i više nego dobar film, koji baš kao ni prethodnik mu nije klasični horor, već je to podjednako psihološka drama.

Tridesetak godina nakon šokantnih i tragičnih događaja u ukletom hotelu u Coloradu, Danny Torrance (Ewan McGregor) je čovjek na pragu četrdesetih, koji je i dalje duboko traumatiziran svime što je proživio. Svjestan je on da ima sposobnost isijavanja kao i njegov otac, a kako bi potisnuo sve te užasavajuće vizije, posjete duhova i užase on se prepustio autodestrukciji i alkoholu. Upoznajemo Dannyja kao pijanca koji ne zna što će sa sobom, koji seli iz jednog u drugo mjesto, a u takvoj fazi slučajno će se zateći u mjestašcu u New Hampshireu. Ondje će slučajno susresti čovjeka koji će mu postati najbolji prijatelj i uz čiju pomoć će se izliječiti od alkoholizma, a svoju sposobnost isijavanja počet će koristiti kako bi pružio utjehu i olakšao umirućim pacijentima koji su ga i prozvali Doctor Sleep.

No, istovremeno s tim počet će on telepatski komunicirati s još nekim tko ima sposobnost isijavanja, a ispostavit će se da je to djevojčica po imenu Abra. Nažalost, neće Danny biti jedini koji će uspostaviti komunikaciju s djevojčicom čije je isijavanje još daleko veće od njegovog, već je "nanjušiti" i družba vampirolikih stvorenja koja se hrani parom, odnosno esencijom koju pri umiranju ispuštaju isijavajuća djeca. Kako bi što dulje živjeli, ovaj kult koji predvodi zavodljiva vampirica Rose the Hat (Rebbeca Ferguson), mora se što češće hraniti isijavajućom djecom, a lako je za pretpostaviti da će se sve ove tri priče međusobno spojiti i povezati. Flanagan fino i polako gradi ovdje priču, daje nam sasvim dovoljno vremena da dobro upoznamo sve ključne likove, no jasno da će sve voditi natrag prema opsjednutom hotelu u Coloradu u kojem je skončao Dannyjev otac i da će Doctor Sleep morati pobijediti sve svoje strahove, traume i strepnje ukoliko želi pobijediti zlo. 

Primjedbe