Bio je ovo jedan od onih filmova od kojih
nisam gotovo ništa očekivao tako da se nisam mogao ni razočarati, a na kraju se
"The Kitchen" pokazao kao jedan od onih filmova savršenih za mamurno
poslijepodnevno raspadanje nakon turbo noći kada mozak radi na nekih 15 posto
kapaciteta. Bio je ovaj akcijski krimić koji je po nekakvom stripu napisala i
snimila debitantica Andrea Berloff i potpuni fijasko na kino blagajnama
zaradivši ni 16 na uloženih gotovo 40 milijuna dolara, a nakon gledanja posve
je jasno zašto se to dogodilo. Nije "The Kitchen" niti film za onu
kino publiku koja hrli gledati filmove o superjunacima i slične lakoprobavljive
filmove uz koje se mozak može ostaviti doma u ladici, a nije ni ozbiljna krimi
drama o ženama koje su se upustile u kriminalne rabote kao što je recimo bio
nedavni "Widows" Stevea McQueena. Tako je ovaj film, reklo bi se u
narodu, završio ni vrit ni mimo i stvarno ne znam za koju je populaciju zapravo
i snimljen.
U većini klasičnih gansgterskih filmova žene
istih tih gangstera i mafijaša u pravilu su prikazane posve jednodimenzionalno,
kao najobičniji ukras kojeg gangster pod rukom vodi u neki diskač ili na
Floridu. Često ni ne znamo koja je uopće njihova motivacija u životu, nismo na
čisto treba li ih uopće žaliti kada im muževi poginu ili završe u prdari,
zapravo čisto nam se jebe što se s njima događa. No, društvance gospođa iz ovog
filma, supruga sitnih kriminalaca, kamatara, razbojnika i utjerivača dugova iz
poznate irske četvrti u New Yorku Hell's Kitchenu, naći će se u ozbiljnom
problemu kad njihove ružnije polovice završe u zatvoru. Jasno da se šefovima
iste te kriminalne organizacije za koju su njihovi muževi radili živo fućka što
će biti s njima pa je tercet kojeg su utjelovile Melissa McCarthy, Elisabeth
Mossi i Tiffany Haddish odlučio uzeti stvari u svoje ruke.
Iz potencijalno solidne krimi drame o ženama kriminalaca u ozbiljnom
problemu, "The Kitchen" će se vrlo brzo pretvoriti u posve suludu
akcijsku krimi komediju u kojoj će ove tri žene preuzeti vodstvo nad cijelom
irskom kriminalnom organizacijom u New Yorku. Preuzet će one u kratkom roku sve
poslove, od reketarenja, iznuda, zaštite, prostitucije, od kućnih ženica koje
ni ne zucnu dok ih njihovi muževi mlate, pretvorit će se neke od njih u
hladnokrvne ubojice u rangu Tonyja Montane. Vrlo brzo skrenula je cijela ova
priča u tipičnu holivudsku besmislicu, koja je doduše, tek na trenutke
simpatična, povremeno duhovita i sa solidnim soundtrackom s kraja sedamdesetih,
kada se i odvija radnja filma. Iako postoje tu i minimalne natruhe feminizma i
girl powera, napravljeno je to toliko površno i bedasto, gotovo pa
karikaturalno, da se i potencijalna poruka o tome da žene trebaju svoju sudbinu
uzeti u vlastite ruke, potpuno zagubila u neuvjerljivostima i glupostima.
Primjedbe
Objavi komentar