THE KITCHEN (2019,SAD) - 6/10



Bio je ovo jedan od onih filmova od kojih nisam gotovo ništa očekivao tako da se nisam mogao ni razočarati, a na kraju se "The Kitchen" pokazao kao jedan od onih filmova savršenih za mamurno poslijepodnevno raspadanje nakon turbo noći kada mozak radi na nekih 15 posto kapaciteta. Bio je ovaj akcijski krimić koji je po nekakvom stripu napisala i snimila debitantica Andrea Berloff i potpuni fijasko na kino blagajnama zaradivši ni 16 na uloženih gotovo 40 milijuna dolara, a nakon gledanja posve je jasno zašto se to dogodilo. Nije "The Kitchen" niti film za onu kino publiku koja hrli gledati filmove o superjunacima i slične lakoprobavljive filmove uz koje se mozak može ostaviti doma u ladici, a nije ni ozbiljna krimi drama o ženama koje su se upustile u kriminalne rabote kao što je recimo bio nedavni "Widows" Stevea McQueena. Tako je ovaj film, reklo bi se u narodu, završio ni vrit ni mimo i stvarno ne znam za koju je populaciju zapravo i snimljen.

U većini klasičnih gansgterskih filmova žene istih tih gangstera i mafijaša u pravilu su prikazane posve jednodimenzionalno, kao najobičniji ukras kojeg gangster pod rukom vodi u neki diskač ili na Floridu. Često ni ne znamo koja je uopće njihova motivacija u životu, nismo na čisto treba li ih uopće žaliti kada im muževi poginu ili završe u prdari, zapravo čisto nam se jebe što se s njima događa. No, društvance gospođa iz ovog filma, supruga sitnih kriminalaca, kamatara, razbojnika i utjerivača dugova iz poznate irske četvrti u New Yorku Hell's Kitchenu, naći će se u ozbiljnom problemu kad njihove ružnije polovice završe u zatvoru. Jasno da se šefovima iste te kriminalne organizacije za koju su njihovi muževi radili živo fućka što će biti s njima pa je tercet kojeg su utjelovile Melissa McCarthy, Elisabeth Mossi i Tiffany Haddish odlučio uzeti stvari u svoje ruke.

Iz potencijalno solidne krimi drame o ženama kriminalaca u ozbiljnom problemu, "The Kitchen" će se vrlo brzo pretvoriti u posve suludu akcijsku krimi komediju u kojoj će ove tri žene preuzeti vodstvo nad cijelom irskom kriminalnom organizacijom u New Yorku. Preuzet će one u kratkom roku sve poslove, od reketarenja, iznuda, zaštite, prostitucije, od kućnih ženica koje ni ne zucnu dok ih njihovi muževi mlate, pretvorit će se neke od njih u hladnokrvne ubojice u rangu Tonyja Montane. Vrlo brzo skrenula je cijela ova priča u tipičnu holivudsku besmislicu, koja je doduše, tek na trenutke simpatična, povremeno duhovita i sa solidnim soundtrackom s kraja sedamdesetih, kada se i odvija radnja filma. Iako postoje tu i minimalne natruhe feminizma i girl powera, napravljeno je to toliko površno i bedasto, gotovo pa karikaturalno, da se i potencijalna poruka o tome da žene trebaju svoju sudbinu uzeti u vlastite ruke, potpuno zagubila u neuvjerljivostima i glupostima.


Primjedbe