WILDLING (2018,SAD) - 5/10



Još jedna kombinacije horora i drame koja je u startu obećavala i imala potencijala da bi se na kraju pretvorila u nešto ipak ispodprosječno. U startu me pomalo "Wildling" podsjetio na jedan puno poznatiji i nemjerljivo bolji film, "Sobu" Lennyja Abrahamsona u kojoj smo pratili sudbinu mlade majke i njezinog sina u zatočeništvu nekakvog bolesnika i njihovu kasniju prilagodbu na normalan život. I ovdje odmah u startu upoznajemo djevojčicu po imenu Anna, koju tip kojeg ona naziva Daddy (Brad Dourif, ima li koji film u kojem ovaj tip ne glumi neke luđake ili ljigavce?) drži zatočenu u sobi kuće na osami. Djevojčici ne samo da je zabranjen izlazak, već je Tatica na vrata sobe spojio struju i svaki put kad mala primi kvaku, struja je odvrati od izlaska van. Vrlo brzo djevojčica će izrasti u djevojku, 16-godišnju tinejdžericu (Bel Powley), koja živi u strahu jer joj je Tatica u glavu usadio priču da se vani nalaze nekakvi divlji ljudi (Wildlinzi) i da oni jedu malu djecu.

Uz to, imamo dojam da je ova djevojčica / djevojka ozbiljno bolesna jer Tatica joj stalno daje nekakve injekcije, a kad nekako uspije završiti na slobodi, shvatit ćemo da je situacija daleko dramatičnija. Umjesto liječenja bolesti, tatica joj je davao hormonsku terapiju kako bi spriječio njen ulazak u pubertet i proizvodnju estrogena, a nakon što je lokalna policajka Ellen (Liv Tyler) pronađe i smjesti u bolnicu, počet će se ona brinuti za njezin ulazak u stvarni svijet. Jasno da to baš neće biti tako lako jer nakon izostanka hormonske terapije Anna će se ubrzano početi razvijati, a k tome će se ispostaviti da ona baš i nije tipično ljudsko biće. Bio je ovaj film i dugometražni scenarističko - redateljski debi izvjesnog Nijemca Fritza Böhma, a iako se "Wildling" može promatrati i kao nekakva uznemirujuća alegorija na pubertet, adolescenciju i psihofizičke promjene koje u tom životnom periodu zahvaćaju čovjeka, ipak je sve to bilo dosta tanko.

Primjedbe