Iako svijet mode i kružok tih modnih kreatora
baš i nije okruženje koje me pretjerano impresionira, intrigira ili zanima i ne
znam gotovo pa ništa o tom društvancu, definitivno tu ima ekipe čiji životi
zaslužuju bilo igranu, bilo dokumentarnu biografiju. Jedan od njih je i čovjek
po imenu Roy Halston Frowick, tip za kojeg, iskreno, nisam ni znao da je
postojao sve do ovog filma, a bio je on možda i najpoznatiji američki modni
dizajner sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Uz to, bio je Halston i prilično
misteriozan tip, čovjek o kojem se baš i danas ne zna previše, a brojne tvrdnje
oko njegovog djelovanja i poslovanja su dosta kontradiktorne. Njegovim likom i
djelom u ovom biografskom dokumentarcu pozabavio se francuski dokumentarist
Frederic Tcheng, koji se do sada ispraksirao snimajući dokumentarce o ljudima
iz modne industrije. Prije Halstona, snimao je on dokumentarce o Diani Vreeland
i Dioru, a strukturalno je u "Halstonu" čak pomalo pokušao oponašati i
legendarnog "Građanina Kanea" Orsona Wellesa.
Tcheng u ovom filmu kao da pokušava otkriti
što je to za Halstona bilo ono što je Charlesu Fosteru Kaneu predstavljao
Rosebud. Tako i Halstona ovdje upoznajemo na vrhuncu moći osamdesetih kad je
već imao izgrađeno modno carstvo i bio je jedan od najuspješnijih i
najmodernijih dizajnera, koji bi sve što je dotaknuo pretvorio u zlato da bi
već u sljedećem trenutku saznali da se njegov imperij počinje urušavati. Potom
se vraćamo u prošlost, u šezdesete godine i Halstonovu priču počinjemo pratiti
od početaka te autor pokušava shvatiti koja je to bila dizajnerova tajna i što
ga je to od skromnih početaka u Iowi dovelo do statusa ikone modnog svijeta.
Najveća pažnja posvećuje se ipak razdoblju sedamdesetih kada je Halston bio na
vrhuncu slave i kada je sa svojim minimalističkim modnim izričajem donio
revoluciju u američki i svjetski jet-set. Pratimo njegov ekstravagantni stil
života, toliko tipičan za sedamdesete i disko ludilo, izlaske u legendarni
Studio 54, druženje s ekipom kao što je Liza Minnelli, Bianca Jagger i Andy
Warhol.
No, ujedno je ovo film o prijelazu razdoblja u
modernoj američkoj povijesti i trenucima kada su moćne korporacije počele
preuzimati apsolutno sve pa i modnu industriju. Tako će se i ovaj modni
vizionar naći u velikim problemima i okolnostima u kojima se uopće ne snalazi
kada stignu osamdesete i kada Wall Street i dioničarstvo počne preuzimati
kontrolu nad apsolutno svime pa tako i nad kreativnošću. Čovjek koji s tim
dijelom posla praktički nikada nije imao nikakvog doticaja i koji se kroz
cijelu karijeru bavio samo onime u čemu je bio nenadmašan, sada će morati
preuzeti ogroman rizik ukoliko želi spasiti svoje posrnulo carstvo, svoj
životni stil i sve ono što je cijelog života gradio.
Primjedbe
Objavi komentar