Armin (Hans Löw) je snimatelj na njemačkoj
televiziji koji je podjednako loš na svom poslu i disfunkcionalan i nesređen na
privatnom planu. Iako je to tip od cca 35, možda i 40 godina, živi on klasični
studentski život od danas do sutra, vječno je bez prebijene pare i stalno radi
probleme i sebi i drugima. Jedan je to od onih likova koji se nikako ne mogu
dovesti u red, dosadno mu je u životu i ni u čemu ne vidi smisao, a nakon
posjete svojoj podjednako disfunkcionalnoj obitelji, naći će se u situaciji da
je ostao jedini čovjek na svijetu. Jednog se jutra on probudio, svi drugi ljudi
su nestali s lica zemlje, a sve je na ulicama sela i gradova ostavljeno na
način kao da je netko samo izbrisao sve one koji su se u tom trenutku zatekli
ili u autu negdje na cesti ili bilo gdje drugdje. Ovaj urbani gradski tip sada
će ostati sam i nakon početne zbunjenosti i šoka, morat će se početi
prilagođavati na nove okolnosti i živjeti u skladu s prirodom.
Morat će raditi sve ono što nikada prije nije
radio u životu, baviti se poljodjelstvom i stočarstvom kako bi preživjeo, a
nakon mjeseci i mjeseci, možda i godina lutanja, ipak će shvatiti da nije posve
sam. Bio je "In My Room" jedan od onih krajnje čudnih, pomalo
filozofskih, egzistencijalističkih filmova nakon kojeg svatko slobodno može
donijeti zaključak o onome što je pjesnik (u ovom slučaju scenarist i redatelj
Ulrich Köhler) htio reći. Žanrovski bi se ovaj film možda najbolje mogao
opisati kao neki miks bizarne minimalističke distopijske fantazije i drame
odnosno karakterne studije i istraživanja na koji način i koliko će se netko
promijeniti kada se nađe u ekstremnim okolnostima. I hoće li se uopće
promijeniti ili će na nekoj osnovnoj razini ostati isti i ispostavit će se da
ipak nije problem u svijetu oko njega, već je glavni probleme u njemu samome.
Najbolje je nekako "In My Room" promatrati na nekoj alegorijskoj,
simboličkoj razini, a bez obzira što je ovaj film izrazito sporog tempa i
ritma, ne bi ga trebalo ni samo tako odbaciti i preskočiti. Premijerno je ovaj
film prikazan u sekciji Drukčiji pogled festivala u Cannesu, a njemačka filmska
kritika čak ga je nominirala i za najbolji domaći film godine.
Primjedbe
Objavi komentar