PAPA, SDOKHNI (2018,RUS) - 7/10



"Crkni, stari" prvi je dugometražni film koji je snimio mladi ruski autor Kirill Sokolov, a već iz uvodnih scena potpuno je jasno kako je ovom filmašu neskriveni uzor Quentin Tarantino. Već od samog otvaranja ovaj crnohumorni krimić kreće totalno poremećeno, ultranasilno, krvavo i suludo te bi se najlakše "Papa, sdokhni" u najkraćim crtama mogao opisati kao crna, crna i pomalo morbidna, gotovo pa karikaturalna satira / parodija na potpuno izopačeno, prevarantsko, pokvareno i propalo društvo i zemlju apsolutnog bezakonja. No, ne radi satiru Sokolov nimalo moralizatorski, već putem potpuno dehumaniziranih i karikaturalnih likova, stiliziranog nasilja, ali na iznimno zabavan i uzbudljiv način. I priča je ovdje strukturirana moderno, takva je i montaža, kao i režija te se situacija ovdje razotkriva polako i što se dogodilo saznajemo iz kutova svakog od najvažnijih likova.

Po strukturi je Sokolov očito uzor pronašao u legendarnom "Paklenom šundu", a iako je jasno da se baš ni po čemu ova dva filma ne mogu mjeriti, mladom se autoru mora odati priznanje i za vrhunsku ideju, ali i za i više nego korektnu realizaciju te ideje, koja zbog količine nasilja i crnila sigurno neće biti za svakoga. No, već od uvodnih scena posve je jasno kako se Sokolov ni ne trudi biti previše ozbiljan, a uvodna scena makljaže između okorjelog i korumpiranog policijskog inspektora i njegovog nesuđenog zeta izgleda kao da je ispala iz nekog crtanog filma. Matvej tako stiže na upoznavanje s ocem svoje djevojke, nasilnim i tvrdokornim policijskim inspektorom, no odmah će nam postati jasno da to nikako neće biti klasično upoznavanje jer se Matvej u stan zaputio sa čekićem kojim planira zatući starog murjaka.

Na to ga je pak nagovorila njegova djevojka, koja mu je napunila glavu kako ju je stari zlostavljao dok je bila dijete, a nakon što između starog i zeta u stanu dođe do suludog obračuna, priča će se krenuti polako rasplitati. U skladu s uvodnom scenom priča je potpuno otkačena i divlja, no ne samo da je fino osmišljena, već je sve to Sokolov još bolje upakirao u modernistički stilizirani crnohumorni krimić s modernom montažom i nadahnutom režijom. Djelovalo je sve ovo potpuno nadrealno, kao prava baruština mizantropije i nihilizma, u kojoj ćemo upoznavati jedan za drugim samo izopačene i potpuno nenormalne likove. Iako je posve jasno da je snimljeno to s minimalnim budžetom, ovo je jedan od onih filmova u kojima talent, energija smisao za (crni, crnji najcrnji) humor i ideja sve to nadoknađuju.

Primjedbe