PARADISE HILLS (2019,SAD) - 6/10



Još jedan od onih filmova za koje ne mogu reći da me posebno oduševio, no svejedno nije "Paradise Hills" ni za olako otpisivanje jer vjerujem da ima onih kojima bi se ova distopijska bajkovita subverzivna fantazija mogla i svidjeti. Bio je ovaj film ujedno i dugometražni redateljski prvijenac mlade španjolske fotografkinje, filmašice, digitalne umjetnice, dizajnerice i feministice Alice Waddington, a po njenoj ideji, scenarij za "Paradise Hills" napisali su izvjesni Brian DeLeeuw i poznati španjolski subverzivni filmaš Nacho Vigalondo (koji još nije uspio nadmašiti dugometražni prvijenac iz 2007. godine "Timecrimes"). Premijerno je "Paradise Hills" prikazan na festivalu u Sundanceu i to u sekciji NEXT Innovator Award, a Waddington se predstavila kao modernistički nastrojena redateljica na koju su podjednako utjecali klasični američki horori iz zlatnog doba Hollywooda, ali i raskošne produkcije poput mjuzikala iz tog doba, kao i nadrealizam.

Smještena je ova priča u distopijski svijet bliže ili dalje budućnosti, gdje se točno zna gdje je kome mjesto na društvenoj ljestvici. Svijet je to nekog bizzaro feudalizma u kojem postoje lowersi i uppersi i strogo se pazi da ljudi iz tih klasa nemaju doticaja, a u bizarnom centru za preodgoj djevojaka koje su zastranile završit će i djevojka po imenu Uma (Emma Roberts). Ona je u centru smještenom na otočiću zvanom Raj završila jer se spetljala s mladićem iz niže kaste pa ju je mama poslala ondje na preodgoj kako bi joj isprali mozak i natjerali je da se uda za nekakvog bogataškog snoba kojeg Uma prezire. Centar Raj vodi groteskna Vojvotkinja (Milla Jovovich) i unatoč tome što sve to na prvu izgleda bajkovito, šareno, kao da je ispalo iz nekog filma Tima Burtona, posve je jasno kako taj centar skriva nešto zlokobno i užasnu mračnu tajnu na koji način sve te zabludjele djevojke postaju dobre i poslušne.

Bilo je ipak ovo malo predjetinjasto za moj ukus i nekakva subverzija i feministička poruka kao da su se izgubile u plitkosti i potpunoj predvidivosti priče. Posve je jasno da je "Paradise Hills" bilo silno ambiciozno djelo, s velikim pretenzijama koje je imalo potencijala postati čak i relevantna socijalno - politička drama i fina provokacija, kojom se željelo poručiti da je bitno biti svoj, a ne pokušavati se pretvoriti u tisućitog po redu klona, no nije ta poruka do kraja uspjela isplivati. Sve se to nekako izgubilo u dosta smušenoj priči, koja i nije nešto posebno originalna, a kao najveći plus izdvojio bih vizualnu stranu koja je impresivna, šarena, bizarna, čak pomalo i farsična. 

Primjedbe