Danac Mads Brügger proslavio se uvrnutim,
bizarnim, apsurdističkim, subverzivnim i potpuno otkačenim dokumentarcima kao
što su "Red Chapel", "Ambasador" ili "Cold Case
Hammarskjöld" u kojima je uvijek on bio u prvom planu. U sličnom
apsurdističkom tonu snimio je on svoj debitantski igrani film u kojem imamo
podjednako suludu priču. Nakon što se s kazališnom trupom mentalno
hendikepiranih zajebavao po Sjevernoj Koreji u "Red Chapel" i nakon
što je glumio pompoznog liberijskog ambasadora u Centralnoafričkoj republici u
"Ambasadoru", sada imamo priču o dvojici poduzetnika koji su se
odlučili baviti uzgajanjem pasa bernardinaca. I to u Kini. Pronašao je Brüger
za glavne dvije uloge dva čudaka slična sebi i cijela priča je tu posve
apsurdna i pomaknuta, a i u ovoj satiričnoj humornoj drami Brüger se zafrkava
na račun devijacija u društvu. I sprda se iz ljudske gluposti.
Iako je ovo igrani film, snimio je Brüger
"St. Bernard Syndicate" u stilu lažnog dokumentarca ili
mockumentaryja pa time sve ovo djeluje još bizarnije i apsurdije. Frederik je
tip u tridesetim godinama koji u životu ništa ozbiljno nije radio i cijela
obitelj doslovno je digla ruke od njega. Njegov otac, uspješni i bogati
biznismen već je potpuno lud o Frederikovih poslovnih ideja koje su neostvarive
i potpuno idiotske i naravno da mu ne želi dati ni centa za najnoviju. Ideja
uzgajanja bernardinaca u Kini za potrebe tamošnje bujajuće srednje klase
djeluje mu kao teški idiotizam, no Frederik će u svom poznaniku iz srednje
škole Rasmusu ipak pronaći investitora. Rasmus je jedan od onih povučenih i
smotanih tipova kojeg je Frederik nekoć maltertirao u školi, a nakon što
otkrije da boluje od amiotrofične lateralne skleroze (ALS), odlučit će se
upustiti u ovaj suludi poslovni pothvat i životnu ušteđevinu investirati u
Frederikov poslovni plan.
I zaputit će se tako ova dva čudaka u Kinu,
gdje će pokušati naći i nove investitore za izgradnju tvornice bernardinaca. Sa
sobom će Frederik kao izložbeni primjerak povesti i odraslog bernardinca kojeg
je ukrao svom ocu, a u cijeloj ovoj bizarnoj i apsurdističkoj priči, jednom od
onih filmova u kojima pretjeranom ozbiljnosti u totalno suludim situacijama
izazivaju smijeh i susramlje, oni će doživjeti svašta. I bez obzira što je sama
ideja ove satire bila izvanredna, nije uspio Brügger do kraja izvesti efekt
koji je uspijevao u njegovim dokumentarnim filmovima. Možda je tome tako baš iz
razloga jer je gledatelj pomalo zbunjen i nije mu jasno je li ovo zaista igrani
film ili je neki uvrnuti dokumentarac. Situacija je tim apsurdnija jer
Frederick uopće ne razumije Kinu, a ponaša se kao bogomdani ekonomski
stručnjak, dok Rasmus sve dublje tone u brige zbog bolesti koja napreduje.
Primjedbe
Objavi komentar