THE TRUTH / LA VERITE (2019,FRA) - 6,5/10



Hirokazu Koreeda vjerojatno je dobro poznato ime svima onima koji vole istočnoazijski, posebno japanski film, a i nešto šira publika vjerojatno ga je upoznala po filmu "Shoplifters", koji mu je donio Zlatnu palmu u Cannesu i nominaciju za Oscara za najbolji film izvan engleskkog govornog područja. Koreeda već gotovo četvrt stoljeća u Japanu snima pomalo kontemplativne filmove, često socijalne drame u kojima se bavi problematikom srednjeg i nižeg sloja svoje zemlje, a "The Truth" ili "La verite" bio je i prvi film koji je snimio izvan Japana i na nekom drugom jeziku. Nakon osvajanja Zlatne palme, Francuska se očito omilila Koreedi, no iako je okupio u ovoj obiteljskoj drami zaista impresivnu internacionalnu glumačku ekipu, nije ovaj film prošao ni prilično zapaženo kao njegovi japanski filmovi.

Premijeru je "The Truth" imao u Veneciji, a i u novom okruženju Koreeda se bavi standardnim temama kao što su problematične obitelji i obiteljske tajne, a u središtu pažnje ovdje je Fabienne (Catherine Deneuve). Ona je nekoć bila velika zvijezda francuskog filma, obožavana žena koja je cijelog života uživala u pažnji kojoj su je svi obasipali. Upravo su iz tiska izašli njezini memoari, a poklopilo se da joj je u posjet upravo stigla njena kćer Lumir (Juliette Binoche), scenaristica s kojom je u dosta problematičnom i nategnutim odnosom. Lumir je u Francusku u posjet majci stigla u društvu svog muža, glumca u B filmovima i serijama Hankom (Ethan Hawke) i kćeri. Ionako napeti odnosi između majke i kćeri će se dodatno zakomplicirati kada Lumir shvati da je Fabienne u memoarima dosta iskrivila brojne činjenice iz svog života i prikazala se kao puno bolja osoba nego što u stvarnosti jest.

Istovremeno, Fabienne, koja je jedna od onih nadmenih, egoističnih osoba (jednom prilikom kaže uopće se ne zamaram time što sam bila loša majka, supruga ili prijateljica, bitno mi je samo da sam bila vrhunska glumica), s podsmijehom gleda na današnji film i sve ono što se danas snima po njoj je bitno slabije i ispraznije od filmova koji su se snimali kad je ona bila na vrhuncu slave. No, bez obzira na to, Fabienne i dalje snima filmove pa tako upravo snima film u kojoj joj je partnerica nadolazeća zvijezda francuskog filma, mlada glumica Manon, koju svi uspoređuju s nekoć tragično preminulom divom francuskog filma koja je istovremeno bila Fabiennina najbolja prijateljica, ali i glavna rivalka. Lumir će shvatiti da film koji njena majka snima jako podsjeća na njihove živote, a neraščićeni odnosi iz prošlost između majke i kćeri, morat će kad tada eskalirati. 

Definitivno je "The Truth" jedan od onih filmova za zahtjevniju publiku, kompleksna i emotivna obiteljska priča o potpuno pokidanim odnosima između majke i kćeri koje će odnos moći izgraditi tek ukoliko uspiju na čistac istjerati sve ono što ih muči iz prošlosti. Prvenstveno će se tu Fabienne morati pogledati u ogledalo i priznati sama sebi da je praktički za sve loše što joj se događalo u životu i za sve ljude koje je otjerala od sebe kriva isključivo ona. Naravno da su svi ovi veliki glumci bili na razini zadatka, a i Koreeda je bio u standardnoj redateljskoj formi, no svejedno je "La verite" ipak daleko ispod njegovih najboljih filmova. 

Primjedbe