Hirokazu Koreeda vjerojatno je dobro poznato
ime svima onima koji vole istočnoazijski, posebno japanski film, a i nešto šira
publika vjerojatno ga je upoznala po filmu "Shoplifters", koji mu je
donio Zlatnu palmu u Cannesu i nominaciju za Oscara za najbolji film izvan
engleskkog govornog područja. Koreeda već gotovo četvrt stoljeća u Japanu snima
pomalo kontemplativne filmove, često socijalne drame u kojima se bavi
problematikom srednjeg i nižeg sloja svoje zemlje, a "The Truth" ili
"La verite" bio je i prvi film koji je snimio izvan Japana i na nekom
drugom jeziku. Nakon osvajanja Zlatne palme, Francuska se očito omilila Koreedi,
no iako je okupio u ovoj obiteljskoj drami zaista impresivnu internacionalnu
glumačku ekipu, nije ovaj film prošao ni prilično zapaženo kao njegovi japanski
filmovi.
Premijeru je "The Truth" imao u
Veneciji, a i u novom okruženju Koreeda se bavi standardnim temama kao što su
problematične obitelji i obiteljske tajne, a u središtu pažnje ovdje je
Fabienne (Catherine Deneuve). Ona je nekoć bila velika zvijezda francuskog
filma, obožavana žena koja je cijelog života uživala u pažnji kojoj su je svi obasipali.
Upravo su iz tiska izašli njezini memoari, a poklopilo se da joj je u posjet
upravo stigla njena kćer Lumir (Juliette Binoche), scenaristica s kojom je u
dosta problematičnom i nategnutim odnosom. Lumir je u Francusku u posjet majci
stigla u društvu svog muža, glumca u B filmovima i serijama Hankom (Ethan
Hawke) i kćeri. Ionako napeti odnosi između majke i kćeri će se dodatno
zakomplicirati kada Lumir shvati da je Fabienne u memoarima dosta iskrivila
brojne činjenice iz svog života i prikazala se kao puno bolja osoba nego što u
stvarnosti jest.
Istovremeno, Fabienne, koja je jedna od onih
nadmenih, egoističnih osoba (jednom prilikom kaže uopće se ne zamaram time što
sam bila loša majka, supruga ili prijateljica, bitno mi je samo da sam bila
vrhunska glumica), s podsmijehom gleda na današnji film i sve ono što se
danas snima po njoj je bitno slabije i ispraznije od filmova koji su se snimali
kad je ona bila na vrhuncu slave. No, bez obzira na to, Fabienne i dalje snima
filmove pa tako upravo snima film u kojoj joj je partnerica nadolazeća zvijezda
francuskog filma, mlada glumica Manon, koju svi uspoređuju s nekoć tragično
preminulom divom francuskog filma koja je istovremeno bila Fabiennina najbolja
prijateljica, ali i glavna rivalka. Lumir će shvatiti da film koji njena majka
snima jako podsjeća na njihove živote, a neraščićeni odnosi iz prošlost između
majke i kćeri, morat će kad tada eskalirati.
Definitivno je "The
Truth" jedan od onih filmova za zahtjevniju publiku, kompleksna i emotivna
obiteljska priča o potpuno pokidanim odnosima između majke i kćeri koje će
odnos moći izgraditi tek ukoliko uspiju na čistac istjerati sve ono što ih muči
iz prošlosti. Prvenstveno će se tu Fabienne morati pogledati u ogledalo i
priznati sama sebi da je praktički za sve loše što joj se događalo u životu i
za sve ljude koje je otjerala od sebe kriva isključivo ona. Naravno da su svi
ovi veliki glumci bili na razini zadatka, a i Koreeda je bio u standardnoj
redateljskoj formi, no svejedno je "La verite" ipak daleko ispod
njegovih najboljih filmova.
Primjedbe
Objavi komentar