Borba pijetlova ne samo da je iznimno okrutna,
već je danas valjda zabranjena u svim civiliziranim dijelovima svijeta, no
borbe pijetlova i više su od hobija za glavnog junaka ove kultne drame
smještene na američki jug sredinom sedamdesetih. Borbe pijetlova život su za
Franka Mansfielda (Warren Oates), okorjelog kockara i poznatog uzgajivača
borbenih pijetlova koji se zarekao da neće otvoriti usta sve dok njegov pijetao
ne pobjedi na najvećem natjecanju. Uskoro ćemo saznati i zašto je do jučer
brbljavi i nadmeni Frank odlučio zašutjeti i začepiti gubicu jer je baš zbog
brzog jezika i nagle naravi prije dvije godine ostao bez svega. No, i nije ga to
puno naučilo jer već u uvodnoj sceni on na kocku stavlja ne samo sav novac koji
ima, već i kamp kućicu u kojoj živi i djevojku u njoj pošto je uvjeren da je
konačno uspio pripremiti nepobjedivog pijetla.
Naravno da se prevario jer je njegov glavni
rival Jack (Harry Dean Stanton) po tko zna koji put uspio pobijediti, a nakon
još jednog poraza Frank će se bez prebijene pare vratiti kući. Saznajemo da ga
ondje čeka zaručnica Mary Elizabeth, koja se pomalo uzalud nada da će Franka
proći zaluđenost pijetlovima i opsesija da dobije nagradu za najboljeg trenera borbenih pijetlova, no on
jednostavno ne može odustati sve dok nagrada ne završi u njegovim rukama.
Između zaručnice i borbe pijetlova odluka će pasti na ovo drugo i krenut će
Frank tako u još tko zna koju po redu akciju pripreme za nadolazeće državno
prvenstvo, Snimljena je ova drama stilski posve tipična za američki film
sedamdesetih po istoimenom romanu Charlesa Willeforda, koji je sam napisao i
scenarij, a za razliku od knjige, priču je iz Floride premjestio u Georgiju.
Režije se prihvatio Monte Hellman, a producent
je bio legendarni Roger Corman, jedan od pionira američkog nezavisnog filma
koji je bio ne samo mentor, već je i prvi dao priliku cijelog generaciji
talentiranih američkih filmaša poput Francisa Forda Coppole ili Martina
Scorsesea. I definitivno ovaj film neće biti za svakoga jer imamo ovdje pregršt
akcijskih scena borbi pijetlova, a te scene sasvim sigurno nisu glumljene ili
režirane, kao što nema ni disclaimera da niti jedna životinja nije stradala
tijekom snimanja filma. Vjerojatno je tijekom snimanja filma na meniju često
bila kokošja juhica, no ni izbliza "Cockfighter" nije film snimljen
samo da bismo gledali kako se netko iživljava nad nedužnim životinjama.
Nije baš da sam nešto upućen u situaciju s
borbom pijetlova i je li takav oblik zanimacije i danas popularan u južnim
dijelovima SAD-a, no činjenica da je nešto slično stoljećima bilo prakticirano
i da je za neke ljude to zaista bilo nešto najvažnije u životu. Baš tako i za
Franka, ali ne samo za njega, već i sve slične tipove koji se bave ovim
bizarnim poslom, uzgoj pijetlova za borbu znači život i spreman je on sve
staviti na kocku kako bi se na taj način realizirao. Ovaj dopadljivi film
ujedno nudi i sjajan uvid u život pasivnih krajeva Amerike, u područja u kojima
je odmetništvo oduvijek nekako bilo u krvi i u živote tih siromašnih, često nesretnih,
ali lukavih ljudi s razvijenom nekom posebnom vrstom socijalne inteligencije i
sposobnosti za preživljavanje. Naravno da "Cockfighter" ne spada ni
blizu vrha američkog filmskog stvaralaštva sedamdesetih, no svejedno je ovo
iznimno uzbudljiva i zanimljiva priča koja donekle ima i kulturološku
vrijednost jer sjajno prikazuje kako je izgledalo društvo određenog područja u
određenom trenutku.
Primjedbe
Objavi komentar