GEORGETOWN (2019,SAD) - 7/10


 
Austrijskog glumca Chrtistopha Waltza vjerojatno najbolje pamtimo po ulogama u filmovima Quentina Tarantina kao što su "Inglorious Bastards" ili "Django Unchained", a za svoj redateljski izabrao je on biografsku krimi dramu o ambicioznom social climberu njemačkog podrijetla kojeg je sam, naravno, i odglumio. Zasnovana je ova priča po stvarnim događajima i po stvarnim ljudima, kojima je scenarist David Auburn (The Girl in the Park) promijenio imena, no priča se ne razlikuje previše od onoga što se dogodilo u stvarnosti. Ulrich Mott (Waltz) slatkorječivi je i prefrigani muljator, bolesno ambiciozni tip podrijetlom iz Njemačke koji se oženio za 44 godine stariju ženu. U trenutku kad je imao 26 godina stvarni tip po kojem je zasnovan lik Motta izrekao je sudbonosno da tada 70-godišnjoj ženi po kojoj je zasnovan lik ugledne, ali i bogate novinarke i spisateljice s brojnim društvenim vezama među diplomatima, moćnicima i važnim ljudima, Elsi Brecht (britanska veteranka Vanessa Redgrave).

Dvadesetak godina kasnije nakon jedne zakuske u njihovom domu, Elsa je pronađena mrtva, a upravo Mott će biti glavni osumnjičenik za njeno ubojstvo. Kroz flashbackove ćemo polako saznavati njihovu priču, koja je i više nego bizarna, a ujedno i pratiti istragu zločina. Waltz je još jednom groteskni ekscentrik koji stalno hoda u nekoj čudnoj uniformi predstavljajući se kao brigadir iračke vojske, a vrlo brzo postat će nam jasno kako mu je brak s bogatom puno starijom gospođom poslužio samo kako bi se ulaktario u visoko društvo i pokušao ostvariti ambicije da bude i on netko važan. Ovaj potpuni diletant zahvaljujući svojoj gospođi uspjet će pokrenuti konzultantsku tvrtku za uspostavljanje diplomatskih veza, organiziranje konferencija, no naravno da će uspjeti izazvati i potpuni kaos ne samo u gradiću Georgetownu, predgrađu glavnog rada Washingtona u kojem svoje ambasade imaju mnoge države, a svoj dom ondje imaju brojni ugledni i bogati ljudi sa svih strana svijeta.

Kako će vrijeme prolaziti postajat će sve jasnije da će ovaj potpuno poremećeni patološki lažljivac i iskompleksirani sociopat potpuni kaos izazvati i na nešto globalnijoj sferi od samog Georgetowna, a pokazala se na kraju kao ova crnohumorna krimi drama kao sasvim ugodno iznenađenje. Iako naracijski i stilski Waltz nije tu išao nešto puno eksperimentirati i režirano je sve tu više, manje potpuno šablonski, bilo je ovo zabavno i na kraju zadovoljavajuće. Iako bi možda neki iskusniji, maštovitiji ili talentiraniji režiser od priče koja je na papiru nudila još puno, puno više, možda uspio snimiti još i bolji film. Nakon dosta uglavnom bezveznih uloga koje je u Hollywoodu glumio nakon Tarantina (po dobrom ga se sjećam još i u "Carnage" Romana Polanskog), ponovno je on gotovo karikaturalni lik za kojeg je zapravo dosta teško povjerovati da bi uspio sve to izvesti.

Baš taj evidentni nedostatak ikakvog šarma, sva ta usiljenost kod bizarnog tipa kojem nitko normalan ne bi ostavio ovce na čuvanje, a kamo li mu povjerio neke važne diplomatske, državne zadaće, zapravo je i najurnebesniji dio ovog filma. Uvijek mi je nekako teško povjerovati da takvi groteskni tipovi uspijevaju ljudima prodavati svakakve priče i da netko u takve nebuloze može povjerovati, no očito će želja i potreba da vjerujemo ljudima, vječno biti mamac za slične prefrigance. Šteta je samo što možda malo više prostora nije dobila Anette Bening u ulozi Elsine kćeri, sveučilišne profesorice koja po godinama više odgovara suprugu svoje mame i kojoj je od samog početka bilo jasno o kakvom se tipu radi. Premijerno je "Georgetown" prikazan na festivalu u Tribeci, a iako je prošao dosta nezapaženo nije ovo bilo nimalo loše, bez obzira što se Waltzov redateljski debi neće predugo pamtiti.

Primjedbe