Austrijski tandem Veronika Franz i Severin
Fiala prije nekoliko godina predstavili su se psihološkom dramom / hororom
"Goodnight Mommy", a u istom stilu oni nastavljaju i u svom prvom
filmu snimljenom na engleskom jeziku, s američko - britanskom glumačkom ekipom
i snimljenom u britansko - američkoj koprodukciji. Premijerno prikazan u
ponoćnom programu festivala u Sundanceu, "The Lodge" pomalo zadire i
na teren koji je okupirao "Hereditary" Ari Astera. I to ne samo iz
razloga što se bavi sličnim temama kao što su žaljenje za preminulim članovima
obitelji, psihičke bolesti i napetosti među članovima obitelji, već i načinom
na koji ovaj dvojac prilazi snimanju interijera u kojem se uglavnom odvija
radnja čitavog ovog nelagodnog, jezivog i podmuklog filma čija atmosfera se
polagano, sukcesivno i brižno gradi i stvara.
Naravno da Franz i Fiala nisu planirali
kopirati svog američkog kolegu jer je njihov film već bio duboko u razvoju kad
je "Hereditary" ugledao svjetlo dana, a baš kao i "Goodnight
Mommy", ni "The Lodge" nije jedan od onih horora koji publiku
plaši klasičnim jump-scareovim. Strah i sve ostale emocije koje se stvaraju u
čovjeku kad gledaju horor ovdje se pažljivo i s mjerom gradi razvijanjem odnosa
između likova, okruženjem i nelagodnim ugođajem koji se od samog početka uvlače
pod kožu pa do zaista šokantnog finiša. S obzirom da ovaj film vrvi
iznenađenjima i šokovima, neću puno o samoj priči osim da će u izoliranoj
vikendici (nije to klasična koliba, nikako) negdje u divljinama prekrivenim
snijegom, božićne praznike dočekati 14-godišnji Aidan, njegova mlađa sestra Mia
i nova djevojka njihovog oca, Grace (Riley Keough).
Zbog posla je svoju djecu otac novinar ostavio
samu s novom, puno mlađom djevojkom kako bi se oni bolje upoznali i zbližili, a
klinci nisu pretjerano oduševljeni novom maćehom i njenim prisustvom ne samo
zašto što je smatraju odgovornom za raspad braka njihovih roditelja, već i iz
razloga jer su slučajno saznali njenu prošlost. Kad je Grace imala 12 godina,
njezin otac koji je bio vođa jednog od onih tipično ludih američkih religijskih
kultova, organizirao je masovno samoubojstvo svih članova kulta, uključujući i
samog sebe, a upravo je Grace jedina preživjela taj užas. Jasno da je to moralo
ostaviti značajne posljedice na nju, a dinamika u odnosima između klinaca i
Grace u samo nekoliko dana pretvorit će se iz komplicirane i otvorene
neprijateljske u izrazito opasnu, gotovo smrtonosnu.
Iako je "Goodnight Mommy" ipak bolji
film od "The Lodge", ne zaostaje ova podmukla kombinacija psihološke
drame / trilera i ugođajnog horora. Puno pažnje Fiala i Franz su još jednom
posvetili detaljima i unatoč što je ovo još jedan minimalistički film s tek
nekolicinom likova i čija se radnja zbiva velikom većinom u kolibi i njenoj
okućnici, uspjeli su postići da priča drži od samog početka pa sve do kraja.
Baš kao u "Goodnight Mommy" i "The Lodge" će postupno iz
nelagodne i mračne drame prerastati u zbilja jezivi horor koji kod gledatelja
izaziva nelagodu. Još iz Kingovog / Kubrickovog "Isijavanja" naučili
smo da baš i nije najpametnija odluka povesti obitelj na zimovanje u snijegom
prekriveni hotel, u ovom slučaju kolibu, no nemojte očekivati priču koja kopira
čuveno remek-djelo i jedna od najboljih horora svih vremena.
Primjedbe
Objavi komentar