THEM THAT FOLLOW (2019,SAD) - 6/10



Ne znam čini li se to samo meni ili zatucanost, primitivizam, zadrtost i neobrazovanost bujaju na istim onim podnebljima gdje su ljudi izrazito religiozni i skloni su vjerovati u svakakve gluposti, a upravo u takvo mjesto vodi nas ova kombinacija trilera i drame koju su zajedno napisali i režirali dugometražni debitanti Britt Poulton i Dan Madison Savage. Imao je ovaj indie film premijeru u službenom programu festivala u Sundanceu, a vodi nas ova priča u izoliranu zajednicu negdje u Apalačkim planinama. Mara (Alice Englert) je kćer protestantskog pastora Lemuela (Walton Goggins), vrhovnog autoriteta u cijelom okrugu, koji je jedan od onih tipičnih američkih pastora koji stalno galame, mašu Biblijom i stalno nešto gestikuliraju. No, ovaj je prodavač magle otišao još koji korak više jer on vjeru svoje pastve redovito voli provjeravati na ne samo bizaran, već i krajnje opasan način.

Ne pretvara on sardine u smuđeve ili tudum u plavac mali, već je on vođa sekte koji je u svoje propovijedanje uključio i performans sa zmijama. I to otrovnim zmijama koje sa svojim društvom lovi po šumama, a iako policija istražuje njegove metode on i dalje vjeru članova svoje priglupe zajednice testira zmijama. Kako bi pokazali da je njihova vjera čista i iskrena, njemu podčinjene budale u ruke uzimaju zmije i ukoliko ih ista ta zmija ne ugrize, znači da su svoju vjeru dokazali. Ukoliko nisu te sreće, pretpostavlja se, jasno, da nisu baš dovoljno dobri vjernici i da je ugriz zvečarke, čegrtuše ili kako se već ta apalaćka otrovnica naziva i zaslužili. 

Pastor je za svoju kćer inače namijenio pomalo ograničenog tipa, no problem je što je Maricu već "obeščastio" i do blaženog stanja doveo tip koji je ranije napustio ovu sektu i od tada baš i nije popularan u vukojebini u kojoj žive. Ipak, zbog pritiska oca i zajednice, Mara se odlučuje udati za onog prvog tupavca, a jasno da to neće voditi baš ničemu dobrom. Najveća je šteta što je ovdje propuštena solidna šansa i što se sve vrlo brzo pretvorilo u prosječnu priču o zabranjenoj ljubavi dok je neki pokušaj eventualnog propitkivanja kulturološkog ili fenomenološkog smisla ovakvih zajednica ostavljen po strani.

Primjedbe