DIE KINDER DER TOTEN (2019,AUT) - 6,5/10



Zombi apokalipsa stigla je i do Štajerske. I to potpuno bizarna, groteskna, apsurdistička zombi apokalipsa koju je na način da izgleda kao amaterski treš snimilo dvoje američkih studenata prema istoimenom romanu austrijske nobelovke Elfriede Jelinek. No, oni koji su čitali nešto od Jelinek neka se previše ne uzbuđuju jer ovaj film nema nikakve veze s njenim inače kompleksnim, metafizičkim djelima, ovo je snimljeno intencijski da izgleda kao treš, a ovo je jedan od onih filmova koji izgleda tako loše i jadno, da je zbog toga gotovo dobar i zabavan. Snimljeno je to eksperimentalno, bez ikakvih dijaloga, već kao u filmovima snimanih dvadesetih godina i prije nakon pojedinih scena koje su mutne kao da su snimane superosmicom.

"Die Kinder der Toten" zbiva se u austrijskoj pokrajini Štajerskoj, u inače mirnom planinskom izletničkom podneblju u kojem žive miroljubivi i jednostavni ljudi, no likovi koje ćemo ovdje upoznati sve su samo ne takvi. Ovo je jedno krajnje bizarno, groteskno i idiotsko društvance u kojem recimo imamo i jedan par staraca koji se ne prestaje ljubiti pred svima, tipove kojima je vrhunac zabave preko lica si razvlačiti palačinke, a završit će u restoranu u kojem sve počinje i nekoliko Sirijaca, koji su umjesto "Styrian food" (Štajerska) na ulazu u restoran pročitali "Syrian food". I ne samo cijela ova ekipa, već i skoro svi ostali, ubrzo će poginuti u krajnje idiotskoj autobusnoj nesreći, no svi će se oni vratiti među žive kao zombiji.

I neće se samo oni vratiti među žive, već će se u okolnim šumama početi pojavljivati duhovi njihovih dvojnika, duhovi nacista i Židova, koji će skupa kasnije i zaplesati u istom tom restoranu. Sve je to potpuno apsurdno, nenormalno, krajnje uvrnuto, kičasto, a iako bez previše smisla, bilo je to čak doneke zabavno, na trenutke i duhovito. Naravno da ovaj filmski materijal zasigurno nema puno veze s knjigom Jelinek (po čijoj knjizi "The Piano Teacher" je Michael Haneke snimio svoj kultni film s Isabelle Huppert), koja je zapravo bila satirični prikaz moderne austrijske kolektivne amnezije oko nacističke prošlosti, koja je ondje i dalje neki svojevrsni živi mrtvac. Zanimljivo je da je producent ovog filma bio poznati austrijski filmaš Ulrich Seidl, a imao je "Die Kinder der Toten" i sasvim solidan festivalski život, čak je u Berlinu osvojio i nagradu u nekoj ne pretjerano prestižnoj sekciji. 

Primjedbe