LAS NINAS BIEN (2018,MEX) - 7,5/10


Mama, jesmo li mi siromašni, pita glavnu junakinju ove upečatljive meksičke drame jedno od troje djece. Majka odnosno Sofia (izvanredna Ilse Salas) ni sama ne zna što bi odgovorila djetetu pa mu nekako ne pretjerano uvjerljivo govori da nisu i da nema brige. No, Sofia je itekako svjesna da to nije istina i da se svijet u kojem su do jučer živjeli doslovno raspada pred njihovim očima, a pomoći jednostavno nema. I nije "Las ninas bien" jedna od onih priča o socijalno ugroženim meksičkim obiteljima svakodnevice, već je scenaristica i redateljica Alejandra Marquez Abella snimila finu socijalnu dramu, ujedno i impresivnu karakternu studiju koja nas vodi u najluksuznije dijelove Mexico Cityja 1982. godine.

Nekih sat vremena prije pitanja njenog djeteta, Sofiu upoznajemo kao jednu od onih bogatih buržujskih supruga koje cijelog života nisu morale ništa raditi. Sve što je ona u životu morala napraviti bilo je reći da na pitanje udvarača iz basnoslovno bogate obitelji, Fernanda (Flavio Medina), nekih 15 ili 20 godina ranije. I njen život se od tada pretvorio u bajku. Fernando je bio uspješni investitor i mešetar koji je obitelji omogućio nezamislivi luksuz, a ženi život kao princezi. Po cijele dane ona provodi sa sličnim društvom supruga najvećih meksičkih bogataša u salonima za uljepšavanje, saunama, na teniskim terenima i u klubovima. Zabave i proslave rođendana na kojima je glavna zvijezda Julio Iglesias njihova su svakodnevica, a izgleda kao da će takav snobovski život trajati vječno.

Naravno da se to neće dogoditi jer bi u suprotnom ono pitanje s početka bilo potpuno bespotrebno. Početkom 80-ih cijelu Latinsku Ameriku pogodila je velika financijska kriza. Među onima koji su nastradali u toj situaciji je i tvrtka Sofijinog supruga koji je praktički preko noći ostao bez svega i završio u bankrotu. Pokazalo se vrlo brzo da je sav taj luksuz i svo to bogatstvo bilo zasnovano na dugu, a jednom kad je ostao bez mogućnosti podizanja novih kredita i zaduživanja, Fernadovo poslovno carstvo doslovno se preko noći urušilo. I Sofia je svjesna da se njen cijeli svijet srušio. Potpuno je jasno da se sve polako raspada i da nema spasa, no ona se jednostavno ne zna nositi s tim i ne želi ni sebi, a ni drugima priznati da je takav životni stil za nju prošlost. Pokušava ona nastaviti živjeti kao da se ništa ne događa, u društvu sličnih licemjernih i prijetvornih niškoristi žena glumiti da je sve u redu, no naravno da svi dobro znaju što se događa. Ali, nitko ništa ne govori.

Ktome, u susjedstvu se upravo pojavila nova bogata supruga, puno mlađa od ostatka društva Ana Paula (Paulina Gaitan) koja se udala za najbogatijeg Meksikanca. I Sofia i njene stare prijateljice preziru Anu Paulu, smataju je najobičnijom seljankom koja ni po čemu ne zaslužuje da bude dio njihovog kruga, vjerojatno i zato što u njoj vide mlađe verzije sebe. Fantastično je Marquez Abella uspjela prikazati taj (polu)svijet koji se hrani tračevima i ogovaranjima, te razmažene i bogate licemjerne buržujke prepune arogancije, prijetvornosti i prijezira koje s visoka gledaju na ostatak društva. Žene koje na one koji nisu imali sreće poput njih pa nisu dovoljno bogati gledaju kao na gubavce, vjerojatno i iz razloga što su itekako svjesne svojih siromašnih i prosječnih korijena i da se svakog trenutka mogu vratiti na ono što je bilo prije sudbonosnog da.

Kako će se cijeli svijet nevjerojatnom brzinom raspadat pred njezinim očima, tako će i Sofia početi preispitivati svoje postupke i svoj život. Kao da će se početi pitati je li bilo vrijedno čitav život trpiti muža debila samo zato što je basnoslovno bogat i što joj je njegovo bogatstvo omogućilo život o kojima mnogi naizgled sanjaju. Počet će se Sofia pitati je li ona uopće ikada bila sretna ili je tom fasadom koju je izgradila prema svima oko sebe, svo to vrijeme zavaravala i samu sebe i da li bi bila sretnija da je u životu donijela neke druge odluke. S obzirom da se "Las ninas bien" pojavio iste godine kao i Cuaronova "Roma", jasno da je ovaj impresivni meksički film prošao pomalo nezapaženo iako definitivno ova kvalitetna socijalno - karakterna studija zaslužuje punu pažnju. Imao je ovaj film i čak 14 nominacija u izboru za najbolji meksički film godine, no svejedno je osvojio četiri nagrade, među njima i Ilse Salas za najbolju glumicu.

IMDB LINK 

Primjedbe