COUNTY LINES (2019,GBR) - 8/10


 

Izraz "County Lines" je engleski slengovski naziv za jedan relativno novi fenomen koji se pojavio na britanskoj kriminalnoj sceni. Dileri angažiraju povodljive gradske klince stare već 11 ili 12 godina, obično one koji izbjegavaju školu i dolaze iz problematičnih obitelji, a koriste ih kako bi prenosili drogu do provincijskih mjesta. Moglo bi se te klince okarakterizirati i kao moderne "mule", a priču o jednom takvom 14-godišnjem nesretniku donosi nam dugometražni britanski debitant Henry Blake. I pokazao se "County Lines" kao pravo iznenađenje, šokantna i stravična socijalna krimi drama koja odiše nevjerojatnim realizmom i  uvjerljivošću. Glavni junak ili bolje rečeno glavna žrtva ove priče je Tyler (Conrad Khan), 14-godišnjak koji živi sa samohranom majkom Toni (Ashley Madekwe) i mlađom sestrom.

S obzirom da je mama prezaposlena, uglavnom je prepušten samom sebi i mora se brinuti i za sestru, a žrtva je on maltretiranja starijih klinaca iz škole. Već iz Tylerovog pogleda je jasno da je on bijesan, ogorčen, nesretan klinac koji bi najradije iskočio iz vlastite kože zbog života koji živi, a prijelomni trenutak u njegovom životu će se dogoditi kada mu u zaštitu stane nepoznati 20-godišnjak. Nakon što neznanac opali par šamarčina klincima koji su maltretirali Tylera u fast foodu, dječak će u starijem tipu pronaći uzora. On je opasan, samouvjeren, a nakon što mu kupi tenisice i počasti ga ručkom, vrlo brzo će pridobiti Tylera za obavljanje poslova za njega. Poklopit će se to s maminim gubitkom posla, a Tyler će to shvatiti kao trenutak za preuzimanje odgovornosti za obitelj. Naravno da će ta odgovornost podrazumijevati transport droge u provinciju.

I prije nego što je uspio trepnuti, Tyler će zaglaviti u polusvijetu među narkomanima i dilerima, ali i opasnim nasilnicima. U pravom polusvijetu za koji bismo ponekad više voljeli vjerovati da uopće ne postoji i Tyler će na najgori mogući način uvidjeti kakav je to život i u što se to upleo. Iako dobrim dijelom "County Lines" i tematski i stilski djeluje kao tipična, standardna britanska socijalna drama na tragu Kena Loacha, pretvorit će se Blakeov film u nešto puno mračnije i puno, puno šokantnije. Bez obzira što smo do sada mogli gledati bezbroj filmova o klincima u tim osjetljivim godinama, povodljivim balavcima iz problematičnih i nestabilnih obitelji koji su odlučili odrasti prije vremena i krenuti putem kriminala ni ne znajući što ih čeka, Blake je vješto izbjegao upadanje u te neke standardizirane klišeje.

Od prvog trenutka bit će nam tu jasno da je Tyler za ovog dilera tek jedan u nizu onih koje je uzeo pod svoje i da je on za njega prihvatljivi gubitak te da ovaj neće ni trepnuti ako se malom što dogodi. No, Tyler vjeruje da je on postao netko bitan i da je on konačno postao muškarac u obitelji koji privređuje i koji donosi novac u kuću. Uvjeren je on da je postao netko bitan i važan, njegovo ponašanje se preko noći promijenilo te je on iz žrtve zlostavljanja odjednom postao agresivni nasilnik koji misli da će ta naizgled laka lova kapati vječno. No, kada situacija pođe po zlu, postat će mu jasno da je on i dalje samo dijete te da se previše zaletio i ponovno će zaštitu potražiti u majčinom gnijezdu. I shvatit će da njegova majka možda i nije tako loša osoba kako mu se činilo i da njen život nije nimalo jednostavan. 

IMDB LINK 

Primjedbe