THE GO GO'S (2020,SAD) - 7/10


 

Donosi nam američka dokumentaristica Alison Ellwood biografski glazbeni dokumentarac o prvom i jedinom potpuno ženskom bendu koji je sam pisao pjesme i svirao, a uspio je zasjesti na prvo mjesto liste najprodavanijih albuma u Americi. Dogodilo se to bendu The Go-Go's s njihovim debitantskim albumom 1981. godine, a do današnjeg dana niti jedan ženski bend nije uspio ponoviti taj uspjeh. Iako je danas ovaj bend prilično zaboravljen i tek oni s najboljim pamćenje sjetit će se cura koje su izrasle u punk sceni Los Angelesa da bi se ubrzo pretvorile u tipični pop bend, bila je ovo jedna od onih iznimno zanimljivih dokumentarnih priča kakve se u posljednje vrijeme naveliko snimaju. Vjerojatno su sve djevojčice koje su odrastale u Americi početkom osamdesetih ne samo dobro znale tko su The Go-Go's, već su i željele biti poput njih.

Poklopilo im se da se na vrhuncu njihove slave pokrenuo MTV koji im je dao dodatni poguranac i zahvaljujući kojem je cijeli svijet u kratko roku saznao za njih. I kako to već ide, u roku od samo nekoliko mjeseci iz opskurnih klubova u kojima su svirale za šačicu prijatelja i poznanika, krenule su na stadionsku svjetsku turneju gdje su bile predgrupa tada iznimno popularnom bendu Police. Okupila je Ellwood svih pet članica benda - Belindu Carlisle, Jane Wiedlin, Charlotte Caffey, Ginu Shock i Kathy Valentine koje nas zasebno i kronološki vode kroz povijest The Go-Go's. Svaka od njih iznosi vlastito viđenje cijele priče oko benda, a uz to imamo i brojne arhivske snimke i brojne stare intervjue iz prijašnjih razdoblja.

Baš kao i većina sličnih sadržaja i ovaj film ima standardnu priču koju smo već vidjeli kod brojnih rock'n'roll bendova: meteorski uspon, droga i cuga, sukobi, sudar ega i svađe oko novca koje su na kraju i dovele do raspada benda. No, Ellwood najveći dio filma ipak posvećuje ranim danima i počecima ovog benda dok još nitko nije mogao naslutiti da će im se posrećiti. Svaka od članica benda tako priča ovdje i svoju osobnu priču, a s obzirom da je riječ o ženskom rock'n'roll bendu naravno da je neizostavna tematika feminizma. Iako je sasvim jasno da im nije bilo nimalo lako probijati se u tom uglavnom muškom rock i punk svijetu krajem 70-ih i početkom 80-ih, odbijaju sve one status nekakvih ikona feminizma ili što već, već su složne da im je jedina želja bila svirati, zabavljati se i živjeti od svoje muzike. No, kad su im se želje ispunile, vrlo brzo je slijedio kraj.

IMDB LINK 

Primjedbe