AFTER LOVE (2020,GBR) - 7/10


 

Mary (Joanna Scanlan) je Britanka koja se udala za Pakistanca, prešla na islam i premda se da naslutiti da njena obitelj baš i nije bila oduševljena njenim odabirom, čini se da je ona imala sretan život. Žena je to od kojih pedesetak godina koja je s godinama nabacila i podosta kila, a tek svjetlija put i plave oči odaju da Mary nije Pakistanka, već prava Britanka. Potpuno se ona uklopila s muževom obitelji, naučila jezik, običaje, sve što i inače čini pakistanska žena, a njen cijeli svijet će se srušiti kada jednog dana njen muž iznenada umre. Jednog dana Ahmed, kapetan trajekta koji vozi iz francuskog Calaisa u engleski Dover u kojem žive, samo će se srušiti i to je to. Dan nakon Ahmedovog sprovoda, prolazeći kroz njegove stvari, u njegovom novčaniku će pronaći sliku elegantne plavuše koja se naziva Genevieve (Natalie Richard) zajedno s njenom adresom i brojem u Calaisu. Maryjn svijet će se praktički preko noći srušiti jer će shvatiti da je čovjek kojeg je neizmjerno voljela i kojem je dala apsolutno sve imao ljubavnicu s druge strane kanala.

Znatiželjna Mary već sljedećeg dana zaputit će se preko kanala kako bi doznala tko je bila ta žena s kojom ju je muž varao, a igrom slučajnosti Genevieve će pomisliti da je Mary nova spremačica te će je angažirati da joj pomogne u selidbi. Ne otkrivajući tko je, Mary će prihvatiti posao kako bi upoznala Ahmedovu ljubavnicu, no bit će to tek prvo u cijelom nizu iznenađenja jer će se ispostaviti da je on s druge strane kanala imao ne samo ljubavnicu, već pravu drugu obitelj. Neće trebati proći puno kako bi Mary shvatila da zapravo uopće nije poznavala muža s kojim je živjela više od 30 godina, a ne pretjerano poznata britanska glumica Joanna Scanlan sjajno nosi ovu potresnu, emotivnu dramu o ženi koja je shvatila da je dobar dio života provela u laži.

I fino dugometražni debitant Aleem Khan gradi ovdje priču koja će se razvijati posve neočekivano i odvesti Mary u situacije o kojima vjerojatno nije ni sanjala. Cijela ta situacija potpuno će je zbuniti i navesti na promišljanje jer dok je ona zbog Ahmeda prešla na islam, odrekla se svoje obitelji i odbacila standardne zapadne vrijednosti i stil života, shvatit će da je Genevieve prosječna Europljanka. Dok Mary hoda u tipičnoj islamskoj ženskoj opravi pokrivene glave, Genevieve je tipična moderna Francuskinja. Sve više otkrivajući tajne o svom mužu, Mary će se pretvarati u svojevrsnu hodajuću tempiranu bombu na koju samo čekamo da eksplodira, no uspjet će se ona kontrolirati i igrati ulogu spremačice dovoljno dugo da sazna sve ono što je zanima. I svo to vrijeme ona će od Genevieve morati skrivati svoj identitet, a suptilno će iz nje izvlačiti informacije o svom mužu.

Mary je u potpunom šoku, osjeća se poniženom, izdanom, a jedina slamka nade za koju se pokušava uhvatiti je istraga je li Ahmed više volio nju ili drugu ženu. Zajedno s Ahmedom, shvatit ćemo, kao da je umrla i stara Mary, poslušna i ponizna žena koja počinje preispitivati svoje životne odluke i postavljati si pitanja je li joj uopće bila nužna preobrazna na islam kad shvaća da Ahmeda zapravo uopće nije smetala vanbračna veza sa ženom koja nije muslimanka. Snimio je Khan majstorsku karakternu studiju žene kojoj se u samo nekoliko dana srušio cijeli svijet i žene koja kipi od bijesa i najradije bi skočila na Guineveve koja uopće i ne zna da je Ahmed umro. No, s vremenom će Mary shvatiti da situacija i nije tako jednostavna i da je Guineveve možda u još težoj poziciji.

IMDB LINK 

Primjedbe