FRENCH EXIT (2020,SAD) - 6/10


 

Jedna od najpopularnijih američkih glumica osamdesetih i devedesetih, Michelle Pfeiffer, u novom filmu nezavisnog američkog filmaša Azazela Jacobsa (Momma's Man, Terri, Lovers) je bogata njujuorška udovica koja je ostala bez svega. Nakon što joj je umro muž, Frances Price (Pfeiffer) je vrlo brzo shvatila da će ostati bez kompletne imovine jer joj je muž bio do grla u dugovima, a ona to uopće nije ni znala. Nije se ona time puno ni zamarala dok se živjelo na visokoj nozi, razbacivalo novcem i živio onaj stereotipni san dokone buržoazije koja ništa ne radi, nego samo troši novac koji je netko drugi zaradio. No, tim danima je očito stigao kraj te je ova čudakinja koja živi sa već odraslim sinom Malcolmom (Lucas Hedges) i mačkom za koji je uvjerena da se u njemu reinkarnirao njen muž, odlučila prodati sve ono što još uvijek glasi na nju i preseliti u Pariz te tamo još neko vrijeme živjeti na visokoj nozi, a kad potroši sav novac planira se ubiti.

Iako je Pfeiffer (nominacija za Zlatni globus), ali i ostatak glumačke ekipe u solidnoj formi, jednostavno mi ova stilizirana, pomalo nadrealna i farsična humorna drama / tragikomedija nije do kraja sjela. Očito mi taj prigušeni stil humora baš i ne odgovara i ne sjećam se baš da je tu bilo previše razloga za smijeh, a jedan od razloga je zasigurno taj što mi se od ovakvih uobraženih bogataša ionako povraća. No, činjenica je kako je Pfeiffer ekscentričnoj čudakinji o čijem bi psihičkom stanju klinički psiholozi i psihijatri imali štošta za reći, uspjela udahnuti dušu i shvatit ćemo do kraja da ona ipak nije baš ona stereotipna osoba kakva nam se čini u početku. Čudan mi je tu bio i odnos majke i sina, sve tu pomalo pleše po rubu apsurdizma te između realnog i nadrealnog, a ova pariška pustolovina na kraju i nije bila nešto pretjerano uzbudljiva ni zanimljiva.  

IMDB LINK 

Primjedbe