THE DISAPPEARANCE OF MY MOTHER (2019,ITA) - 7/10


 

Nije rijedak slučaj da se dokumentaristi odluče na snimanje filmova o sebi ili o nekim bliskim ljudima. Na nešto slično se odlučio talijanski filmaš Beniamino Barrese koji je ranije dosta nezapaženo uglavnom snimao kratke i duge igrane filmove, kratke dokumetarce i spotove. Već s prvim dugometražnim dokumentarcem Barrese je došao do nominacije za europski dokumentarac godine, a kao što je lako zaključiti iz samog naziva filma, u središtu pažnje njegovog filma je njegova majka. I njegova majka nije bilo tko, već je ona slavni talijanski fotomodel Benedetta Barzini, koja je šezdesetih bila jedan od najtraženijih svjetskih manekenki. Njeno lice je 1965. osvanulo na naslovnici prvog talijanskog izdanja Voguea, bila je ona prva Talijanka koja je završila na naslovnici američkog Voguea. Radila je sa svim najslavnijim fotografima i umjetnicima svog doba poput Andyja Warhola, bila je jedna od muza Salvadora Dalija, a u ovom filmu je upoznajemo kao ženu u sedamdesetim godinama izbrazdanog lica za koju vjerojatno nikada ne bismo pretpostavili da se ikada bavila manekenstvom.

Mrzim fotografije, kaže ona u jednom trenutku svom sinu koji je stalno prati kamerom i očito je da Benedetti to povremeno ide na živce. Odlučila je ona napustiti svijet koji je okružuje i preseliti negdje na nepoznatu destinaciju, a Barrese je odlučio zabilježiti te trenutke. I ne samo to, donosi nam on zanimljivu i netipičnu biografiju žene koja je na vrhuncu slave odlučila napustiti modnu industriju jer joj se cijeli taj svijet prilično ogadio. Nekoć sam morala raditi zbog novca kako bih mogla othraniti djecu, a sada sam potpuno slobodna od svega, priča ona i obrazlaže zašto želi nestati. Kroz kratke fleshbackove saznajemo određene detalje iz njezine prošlosti, no nije to klasični biografski dokumentarac, već bi se "The Disappearance of My Mother" najbolje moglo opisati kao film u kojem autor, ovaj puta sin, pokušava dokučiti tko je zapravo protagonist njegovog filma, ovaj puta njegova majka.

I definitivno je Benedetta zanimljiv lik koju smeta što god radila, svi je i dalje gledaju isključivo kao na bivši model iako je danas ona svojevrsni borac protiv iste te modne industrije. Intimna je to priča i iako Benedetta stalno gunđa sinu jer je ovaj svugdje prati s kamerom, uspio je Barrese uhvatiti dosta trenutaka kada se ona ipak otvara i kada nudi neka zanimljiva promišljanja o životu i svijetu u kojem živimo. Film zapravo počinje kada joj gradsko vijeće Milana dodjeljuje priznanje jer je uspjela razbiti stereotipe o šupljoglavim djevojkama s naslovnica, a ona se previše zbog toga ne uzbuđuje i više traži osamu i izolaciju. No, svejedno ona i dalje sudjeluje u nekakvim modnim događajima, predaje na fakultetu o modi, a bez obzira što priča da želi nestati, očito to i ne ide baš tako lako. 

IMDB LINK 

Primjedbe