WHITE ON WHITE (2019,ČILE) - 6,5/10


 

Poznati čileanski glumac Alfredo Castro (The Club, Tony Manero, From Afar, Rojo, Los Perros, Neruda, No, Post mortem) je Pedro, svadbeni fotograf koji će razviti bizarnu, čak bolesnu opsesiju mladenkom koju je slikao. Mjesto radnje ovog tipičnog latinoameričkog misterioznog art filma je čileanska Ognjena zemlja na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće, a pomalo netipično za Južnu Ameriku koju vjerojatno obično zamišljamo toplom, okruženje je ovdje hladno, snježno, blatnjavo. To i ne čudi jer je Ognjena zemlja na krajnjem jugu kontinenta, a kako bi se potencirao taj dojam, španjolski filmaš čileanskog porijekla Theo Court koji je dobio nagradu za najboljeg režisera u sekciji Horizonti na festivalu u Veneciji, sve to je potencirao sivim filterima koji pojačavaju osjećaj hladnoće, samoće, izoliranosti i nepristupačnosti tog područja.

Naravno da je film uglavnom snimljen statičnom kamerom uz poneki švenk, a "White on White" ili "Blanco on blanco" u originalu je jedan od onih pomalo hermetičnih filmova u kojima je više pažnje usmjereno na ugođaj i unutrašnje stanje likova, nego na samu fabularnu liniju. Može se na ovaj film gledati i kao na suptilnu kritiku kolonizacije i istrebljenja tamošnjeg domorodačkog stanovništva, a to također spada u opis Pedrovog posla. Osim što slika mladence, on kruh zarađuje i tako što fotografira ekspedicije bijelaca koji doslovno odlaze u lov na lokalno domorodačko stanovništvo te ih za uspomenu slika pokraj trupla ubijenih indijanaca kao što se u nas lovci slikaju s veprićima ili lisicama koje posmicaju.

Može se na ovaj film gledati i kao na mračnu studiju pokvarenosti, korumpiranosti i izopačenosti tog vremena i tih ljudi koji su sudjelovali u genocidu nad jadnim domorocima i onih koji su to dopustili i naredili. I premda Pedro smatra da je on iznad zaista i fizički i moralno izobličenih ljudi koji ondje obitavaju i on je dio tog sustava pošto radi za velikog zemljoposjednika, Engleza Portera. Upravo njegovu buduću mladenku, još uvijek tinejdžericu Saru on mora fotografirati i razvit će on prema toj djevojci od 14 ili 15 godina (barem tako izgleda) bolesnu opsesiju. I to ne na neki seksualni način, već kao da će ga potpuno začarati njena čistoća i nevinost koja strši u odnosu na sve i svo ostalo što ga okružuje. Od početka do kraja djeluje to mistično, misteriozno. Film je to koji otvara brojna pitanja, no baš i ne nudi odgovore i Court kao da nas poziva da ga sami pokušamo odgonetnuti i na svoj način si protumačiti ono što smo vidjeli. 

IMDB LINK 

Primjedbe