MEMORIA (2021,KOL) - 6/10


 

Tajlandski filmaš teško izgovorljivog i još teže pisljivog imena i prezimena Apichatpong Weerasethakul (kako se to uopće čita?) jedan je od miljenika svjetske filmske kritike, no njegova hermetična sporovozna djela do sada nikako nisu sjela. Isti je slučaj i s prvim filmom koji je AW snimio izvan svog Tajlanda, još jednom misterioznom dramom s elementima fantazije čiju je radnju ovaj puta smjestio u Kolumbiju. Ni s "Memoriom" nisam imao više sreće od prethodnih "Cemetary of Splendor" i "Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives" za koji je čak dobio i Zlatnu palmu u Cannesu. Nastavlja se i po stilu i po poetici "Memoria" na prethodne filmove, a premijerno je film snimljen u međunarodnoj koprodukciji prikazan u Cannesu gdje je AW ovaj puta dobio nagradu žirija.

Film je to izrazito sporog tempa sastavljen od dugih širokih i poluširokih kadrova snimljenih uglavnom statičnom kamerom. Sve je tu iznimno čudno, hermetično, misteriozno, zbunjujuće, no baš kao i prethodni njegovi filmovi bilo mi je to nekako iscrpljujuće, naporno pa i dosadno. Na dojam nije utjecala ni činjenica da je AW za glavnu ulogu angažirao poznatu britansku glumicu Tildu Swinton. Ona je Jessica, žena iz Škotske koja živi u kolumbijskom gradu Medellinu i bavi se uzgojom i prodajom cvijeća, a na početku je zatičemo u glavnom gradu, Bogoti.

Ondje se zaputila u posjet sestri koja je završila u bolnici zbog nekog misterioznog respiratornog problema, a jedne noći Jessicu će probuditi čudan zvuk. Bizarni zvuk koji kao da samo ona čuje zvuči kao da je nešto teško palo na zemlju konstantno će je pratiti i taj zvuk stalno će je proganjati. Zvuk je to koji je teško opisati (baš kao i cijeli film) pa ima Jessica problema kako ton-majstoru približiti zvuk koji je čula i zvuk koji traži. Naravno da kad se ponovno kasnije vrati u isti studiju tog ton-majstora neće tamo biti i nitko za njega nije čuo. Teško je opisati i dokučiti što je AW želio i ovim filmom poručiti i jedan je to od onih superartističkih filmova koji nikako nisu za široku publiku. Mene AW ni ovaj puta nije uspio impresionirati i jednostavno mi ne odgovara njegov stil iako je neupitno da je to autor koji je uspio izgraditi prepoznatljivi i unikatni stil i da tehnikom vlada majstorski. No, tko zna, možda me u budućnosti AW i uspije pogoditi nekim filmom.

IMDB LINK 

Primjedbe