FRENZY (1972,GBR) - 7/10


 

Bio je "Frenzy" pretposljednji film koji je u dugoj karijeri snimio legendarni Alfred Hitchock i prvi film koji je snimio u rodnoj Engleskoj nakon više od 20 godina. Još otkako je početkom četrdesetih završio u Hollywoodu, rijetko se Hitchcock vraćao u Veliku Britaniju (barem kada je snimanje filmova u pitanju), no triler o serijskom ubojici koji hara Londonom i kravatom davi mlade dame, ipak ne može stati u istu rečenicu kao njegovi najbolji filmovi iz četrdesetih, pedesetih pa i šezdesetih. Stilski "Frenzy" djeluje prilično staromodno, kao tipični triler kakvi su se recimo snimali dvadesetak godina ranije i očito je da se Hitchock baš i nije pretjerano trudio prilagođavati trendovima i pratiti duh vremena. Iako se ovim filmom Hithcock vratio nekim mračnijim temama u odnosu na nekoliko prethodnih filmova nakon kojih su ga mnogi otpisali, svejedno je ovo bilo prilično neuvjerljivo i neživotno u odnosu na slične žanrovske filmove koji su se već tada počeli snimati.

Priča ovog filma navodno je zasnovana na stvarnom slučaju i ovdje pratimo serijskog ubojicu koji kravatama davi žene. Kao što nije rijedak slučaj kod Hitchocka, vrlo brzo saznajemo da je The Necktie Killer tip po imenu Barry Foster (Robert Rusk), no dobar dio filma priču pratimo iz perspektive Richarda Blaneyja (Jon Finch), nekadašnjeg ratnog heroja koji je ostao bez posla, a među žrtvama će biti i njegova bivša supruga. Spletom nes(p)retnih okolnosti, upravo će Blaney postati glavni osumnjičenik za ubojstva, a bez obzira što je očito da je Hitchock i dalje nenadmašan kad je u pitanju kamera, kadriranje i vizualno, kao što je ubacio tu naprstak svog standardnog crnog humora, ipak je "Frenzy" ostao dosta nedorečen.

Prilično su mi tu ostali neuvjerljivi likovi, posebno lik samog ubojice koji je potpuno beživotan i njegovo ponašanje je potpuno nelogično iako upravo njega imamo u vjerojatno najboljoj sceni cijelog filma kada zaglavi u kamionu s krumpirima pokušavajući se riješiti dokaza o svojoj krivnji. Zanimljivo je i kako je "Frenzy" bio prvi Hitchcockov film u kojem ima golotinje (ako izuzmemo legendarnu scenu iz "Psiha" u kojoj se zapravo ništa i ne vidi), a u brojnim scenama on kao da baca reference na neke svoje prethodne filmove. Za razliku od američke faze kada je u praktički svim filmovima u glavnim ulogama obično imao velike zvijezde i poznate glumce, ovaj puta glumačka postava se sastoji od ne pretjerano poznatih britanskih glumaca. Iako "Frenzy" neki danas smatraju posljednjim Hitchcockovim remek-djelom, meni su ipak puno draži i bolji filmovi koje je snimao ranije. 

IMDB LINK 

Primjedbe