FRESH (2022,SAD) - 7/10


 

Nešto što je u početku izgledalo kao tipična gotovo stereotipna romantična komedija / drama, vrlo brzo pretvorit će se u brutalni, šokantni, uznemirujući pa i dosta morbidni horor. Stoga se debitantski dugometražni film koji je Mimi Cave snimila prema scenariju Lauryn Kahn pokazao kao pravo iznenađenje koje bih po stilu i mračnom humoru mogao tek rubno usporediti s nedavnim crnohumornim trilerom "Promising Young Woman" Emerald Fennell. "Fresh" je jedan od onih filmova u koje je možda najbolje uroniti sa što manje predznanja o sadržaju, a u početku se čini da je to još jedna u nizu modernih priča o "problemima" modernog dejtanja.

Mlada engleska glumica Daisy Edgar - Jones koja se predstavila kao veliki talent u izvanrednoj irskoj mini-seriji "Normal People" jedna je od tih usamljenih "nesretnica". Njena Noa je mlada, lijepa, šarmantna, no nikako ona ne uspijeva pronaći prikladnog muškarca za vezu. Doduše, ona kao da nikoga i ne pokušava pronaći u stvarnom svijetu, već se isključivo pouzdaje u nekakve dejting aplikacije, a odmah u uvodnoj sceni vidimo da umjetna inteligencija po tom pitanju i nije najsretnije rješenje. Na spoju je ona s nekakvim debilom kojeg se jedva uspijeva riješiti, a čini se da je njenim problemima došao kraj kad sasvim slučajno u supermarketu upozna šarmantnog, elokventnog, duhovitog i atraktivnog Stevea (Sebastian Stan).

Noinoj najboljoj prijateljici Mollie (Jojo T. Gibbs) pomalo je čudno što misteriozni Steve nema profil niti na jednoj društvenoj mreži, a već nakon nekoliko dana Noa će se sa Steveom zaputiti na vikend u njegovoj vikendici. Unatoč upozorenju prijateljice, zaljubljena Noa će krenuti sa Steveom na put, a pokazat će se to kao jedna od onih kobnih pogrešaka. Priča će se tu vrlo brzo razviti u posve neočekivanom smjeru, a pokazat će se da je za Stevea lik Christiana Balea iz "Američkog psiha" potpuni amater. Ne bih želio puno kvariti i spoilati jer iznenađenja su glavni i najjači aduti ovog stiliziranog modernističkog horora čiji je direktor fotografije bio Poljak Pawel Pogorzelski, čovjek od povjerenja Arija Astera u njegovim horor remek-djelima "Hereditary" i "Midsommar".

Ujedno je "Fresh" i kvalitetna satira, pametna i dobro promišljena društvena kritika o današnjem društvu i duhu vremena u kojem ljudi kao da postaju sve otuđeniji, distanciraniji i zatvoreniji te životne odluke prepuštaju aplikacijama i umjetnoj inteligenciji. No, u svoj toj međuigri i promišljanju skriva se i glavni catch filma koji bi vas zaista mogao šokirati, a također je jak adut "Fresha" što je očito kako je to film koji samog sebe ne smatra baš tako smrtno ozbiljnim. Zato je, pretpostavljam, i cijela priča tu pretjerana preko svih granica kako bi se izbjeglo ono često i iritantno propovjedanje i mudrovanje u što nerijetko znaju upasti slični filmovi. Ovdje toga nema, a film je to koji definitivno uspijeva u svom naumu da šokira, iznenadi pa i prenerazi gledatelja.

IMDB LINK 

Primjedbe