PAM & TOMMY (2022,SAD) - 7/10


 

Pamela Anderson bila je ultimativni seks simbol devedesetih. Kad se pojavila u crvenom badiću u "Spasilačkoj službi" vrijeme kao da je stalo, a sumnjam da postoji ijedan muškarac koji u to doba nije sanjao kako se utapa negdje u plićaku Bakarca, Ićića ili Šoderice, a od sigurne smrti ga spašava zanosna plavuša. Kad se sredinom devedesetih tako pojavio kućni pornić u kojem su glavne uloge imali Pamela i njen dragi Tommy Lee, bubnjar heavy metal benda Motley Crue, jasno da je nastao potpuni kaos. Naravno da vjerojatno nije postojao muškarac kojeg nije zanimao sadržaj te kasete. Nešto slično koju godinu kasnije u nas se dogodilo sa Severinom i njenim pornićem zbog kojeg su stotine tisuće ljudi u Hrvatskoj prvi puta sjeli pred kompjuter.

Ono što povezuje ova dva kućna pornića je i činjenica da su nastali u rano doba interneta, a serija o videosnimci koja je obilježila živote više Pamele, nego Tommyja izazvala je kontroverze i prije no što se pojavila. Tim više jer sama Anderson nije dala dopuštenje da se netko bavi njenim životom, no to nije zaustavilo autora ove osmodjelne serije Roberta Siegela (scenarist "Wrestlera" Darrena Aronofskog) koja se istovremeno zaista može opisati kao nastavak eksploatacije nečije privatnosti i intime, ali podjednako je to priča i o fenomenu vremena. I stilski je to izvedeno pomalo neujednačeno jer kreće ova serija gotovo kao komedija / parodija na tragu Adama McKayja da bi se potom pretvorila u ozbiljnu dramu.

Paralelno s pričom Pam (Lily James) i Tommyja (Sebastian Stan) pratimo i priču o tipu koji im je ukrao famoznu video kasetu i odlučio na njoj profitirati. Prvu epizodu zapravo i pratimo iz pozicije Randa (Seth Rogen), stolara angažiranog na renovaciji vile u Kaliforniju u koju je par nedavno uselio. Nakon što ga bahati, arogantni Tommy koji se ponaša kao da može sve (a izgleda kao i da može pošto je upravo oženio najpoželjniju ženu svijeta!) potjera ništa mu ne plativši, Rand je smislio osvetnički plan. Odlučio je on provaliti u vilu i ukrasti Tommyju sef, a ispostavit će se da se u sefu nalazi i čuvena snimka. Kako se to događalo 95/96. godine, Rand baš i nije znao što bi s kasetom, ali duh je pušten iz boce.

Ipak, vrlo brzo se fokus prebacuje na odnos Pamele i Tommyja, od trenutka kako su se upoznali, par sati kasnije vjenčali i kako je cijela situacija s pornićem utjecala na njihovu vezu, karijere i živote. I taj prvi dio, dok se još nije dogodila situacija sa snimkom, snimljen je više u humorističnom stilu, a Pamela i Tommy gotovo pa su prikazani kao par budaletina, stereotipnih bahatih zvijezda. No, kako se priča razvija, situacija se tu ipak produbljuje i likovi se razvijaju i zaokružuju pa tako shvaćamo da se Pamela i nije baš mirila sa statusom stereotipne glupe i lijepe plavuše koja je isključivo seksualni objekt. Tema kojom se bavi ova serija je dosta osjetljiva i vidimo kako je sve to bilo iznimno ponižavajuće za Pamelu koja je bila svjesna da će je snimka obilježiti do kraja života.

Jednako koliko o snimci i životima dvoje glavnih protagonista, "Pam & Tommy" je serija i o jednom kulturološkom fenomenu, o jednom vremenskom razdoblju, ali i nagovještaj onoga što tek dolazi. Bio je to tek početak današnje celebrity kulture u kojem se pratio svaki korak poznatih i slavnih i početak razdoblja u kojem su ovakvi događaji iz javnog diskursa gotovo potpuno istisnuli neke društveno važne sadržaje. Tako i kućna snimka Pamele i Tommyja zapravo označava jedne epohe, kraj predinternetskog vremena i ulazak u tehnološko doba u kojem danas živimo i u kojem smo doslovno zapljusnuti sadržajima o ljubavnim jadima i veseljima slavnih ljudi. Vremena u kojem više ljudima ne treba krasti intimu iz sefova, već mnogi svoju intimu svjesno i dobrovoljno iznose svima, doslovno terorizirajući planet nebitnim i banalnim budalaštinama koje nikog normalnog ne bi trebale zanimati.

IMDB LINK 

Primjedbe