TERRA ESTRANGEIRA (1995,BRA) - 7,5/10


 

Nakon što se osamdesetih etablirao kao talentirani dokumentarist i televizijski režiser, ugledni brazilski filmaš Walter Salles (Central Station, Linha de Passe, Motorcycle Diaries), bacio se i na film. Prvi igrani film kojim je Salles skrenuo pažnju na sebe i nagovijestio ono što slijedi u sljedećih petnaestak godina (od "On the Road" iz 2012. snimljenog u američkoj produkciji čekamo nešto novo od njega) bila je upravo ova pomalo staromodna krimi drama snimljena u noirovskom stilu. Sellesova suredateljica bila je Daniela Thomas, uglavnom kazališna redateljica koja je kasnije s njim radila i na nekim drugim filmovima, a odvija se radnja "Foreign Land" ili "Terra Estrangeira" u originalu početkom devedesetih za vrijeme predsjednika Fernanda Collora kad je Brazil upao u još jednu u nizu ekonomsku krizu.

Radnja ovog filma snimljenog u crno - bijeloj tehnici kamerom iz ruke odvija se u Sao Paolu i Lisabonu, gdje će se zaputiti glavni protagonist filma, mladić Paco (Fernando Alves Pinto) koji se nada da će postati glumac. Vrijeme radnje je tu osobito bitno jer će njegova majka, podrijetlom Španjolska, pretrpjeti infarkt kad čuje da vlada zbog hiperinflacije zamrzava novac na štednim računima svih građana. Paco tako neće moći doći do novca na računu pokojne majke kojoj je posljednja želja bila da posjeti rodni San Sebastian, a priliku da se izvuče iz potpune besparice on će pronaći kad upozna sumnjivog trgova antikvitetima Igora (Luis Melo) koji će ga angažirati za poslić u Lisabonu.

Do tada ćemo već upoznati drugu glavnu protagonisticu, brazilsku konobaricu Alex (Fernanda Torres) koja živi u Lisabonu s glazbenikom koji je ovisnik o heroinu. I ona je u besparici, a putevi Paca i Alex spojit će se u gotovo pa klasičnom noirovskom zapletu. Kad Paco shvati da je uvučen u posao koji bi ga mogao koštati života, već će biti kasno, a do kraja će se ovaj stilizirani i pomalo slobodno strukturirani neo-noir pretvoriti u film ceste pošto će se Paco i Alex zajedno zaputiti prema San Sebastianu. Za petama će im biti neki iznimno opasni tipovi, a dok je "Foreign Land" prošao dosta nezapaženo, već sa sljedećim filmom odnosno briljantnim "Central Station" Salles se prometnuo u jednog od vodećih brazilskih i južnoameričkih filmaša.

IMDB LINK 

Primjedbe