EMERGENCY (2022,SAD) - 7/10


 

Tri filma prolazila su mi kroz glavu gledajući ovu i više nego solidnu kombinaciju crne komedije, drame i trilera. Prvi je "Get Out" Jordana Peelea, horor alegorija o rasizmu koja kao da je postala neki kamen temeljac za mnoge mlade američke crnačke filmaše. Drugi je "Friday" stonerska komedija iz devedesetih o dva mlada crnca koji prolaze pravu odiseju kako bi skupili 200 dolara za dilera. Treći je "Vikend kod Bernijea", šašava komedija s kraja osamdetih o dva tipa koji paradiraju s lešom mrtvog šefa praveći se da je on živ. Za Kunlea, Seana i Carlosa, tri cimera s koledža, Bernie će biti alkoholom uništena bijela djevojka koju će naći kako u nesvjesnom stanju leži na podu njihovog stana.

I odvija se to u noći predviđenoj za studentske tulume kada sva bratstva i sestrinstva organiziraju partyje te Kunle i Sean imaju plan ostvariti Legendary Tour odnosno zapartijati na svih sedam eštafea. I dok je Kunle perspektivan student koji je upravo upao u Princeton, Sean baš nije vruć za studij i kao da Kunlea stalno vuče u probleme. Carlos je pak tipični geek koji samo igra igrice, a kada na podu stana ponađu razbijenu nepoznatu bijelu curu koja se iz njima potpuno nepoznatih razloga ondje pronašla, naći će se u velikoj dvojbi. Nazvati hitnu pomoć, no problem je što će policija pomisliti kad vidi dva crnca i jednog latinosa pokraj mlade bjelkinje u takvom stanju. Sean će ostatak ekipe uvjeriti da će ih policija odmah ubiti ako ih zateknu te će se oni odlučiti djevojku za koju će se pokazati da je još maloljetna, sami odvesti u bolnicu.

I pretvorit će se "Emergency" u dinamičnu, zabavnu čak i duhovitu komediju zabune koja se fino poigrava s rasnim stereotipima koji su zadnjih godina često na repertoaru američkih filmova. Ukupni dojam nije previše narušio ni pomalo moralizatorski finiš te režiser Casey Williams i scenaristica K. D. Davila (osvojila nagradu za najbolji scenarij u Sundanceu gdje je film premijerno prikazan) dobar posao napravili su s kontekstualizacijom cijele priče i izgradnjom likova zahvaljujući čemu je moguće i prepustiti se ovom studentskom "After Hours". Postignuta je jako dobra dinamika između dva glavna lika jer iako su i Sean i Kunle crnci, između njih su velike razlike.

Dok je Sean onaj tipični američki ulični crnac koji stalno kao da je jednom nogom na putu za zatvor, Kunleovi roditelji su liječnici i on kao da je bio predodređen za neke velike stvari. Čini se da nikad on nije osjetio policijsku brutalnost i strahove koje očito moraju proživljavati "pravi crnci" kako Sean opisuje sebe za razliku od Kunlea. Kunlea pak smeta što je Sean neambiciozan i što se tako lako odriče šanse za drukčiji život, a posebno što svoju socijalnu situaciju stalno koristi kao izgovor za neuspjehe. I kroz taj dosta kompleksan podtekst autori filma klize sasvim dobro i situacije u koje će upasti te paklene noći stalno će potencirati konflikt između najboljih prijatelja i načina na koji bi trebali riješiti problem s kojim su se zatekli.

IMDB LINK 

Primjedbe