GOOD LUCK TO YOU, LEO GRANDE (2022,GBR) - 9/10

 


Kao pravo ugodno iznenađenje pokazala se humorna drama koju je Australka Sophie Hyde snimila prema scenariju britanske glumice i komičarke Katy Brand. "Good Luck To You, Leo Grande" ipak je film čija kvaliteta prvenstveno ovisi u glumačkim izvedbama pošto tu imamo praktički tek dvoje likova, no i malo poznati irski glumac Daryl McCormack, a posebno engleska veteranka Emma Thompson u ulozi u kakvoj je još nismo vidjeli su izvanredni. Emmu Thompson najviše pamtimo po ulogama u tipičnim britanskim period-dramama ili pak romantičnim komedijama, a sada kada je već prošla 60. godinu, odlučila se ona za vjerojatno najhrabriju ulogu u karijeri.

Ona je Nancy Stokes, 55-godišnja umirovljena učiteljica i udovica koja je dvije godine nakon smrti muža rutinu odlučila razbiti angažiranjem mladog žigola (seksualnog radnika). U uvodnoj sceni vidimo je kako nervozno u hotelskoj sobi čeka da se žigolo pojavi, a istovremeno vidimo mladog, zgodnog, atletski građenog i elegantnog Lea Grandea kako samouvjereno ide prema njoj. Vrlo brzo ulazi on u hotelsku sobu i tako kreće ova sjajna humorna drama koja se podjednako duhovito, pametno, kompleksno i u potpunosti promišljeno bavi predrasudama o prostituciji i svemu što je okružuje. No, "Good Luck To You, Leo Grande" je ujedno film koji obiluje šarmom, očekivano neugodne i nelagodne situacije koje će se dogoditi pri susretu dvoje tako različitih ljudi napravljene su iznimno delikatno i dobro, a oboje glumaca sjajno do kraja nose ovu priču koja će se rasplesti u posve neočekivanom smjeru.

Film je naracijski podijeljen u četiri poglavlja ili bolje rečeno susreta tijekom kojih ćemo potpuno upoznati ova dva sjajno zaokružena i predstavljena lika. Nancy je tako očito nesretna i nezadovoljna žena koja je tijekom života očigledno bila seksualno frustrirana i jedini partner bio joj je njen pokojni muž, a tri minute misionarke bilo je za njega dovoljno. Što bi ona željela, to se nije pitalo, a ona  kao dobra žena nije htjela ništa komplicirati. Odmah u početku kaže ona Leu kojeg je pronašla preko Interneta da nikad u životu nije doživjela orgazam i da nema velika očekivanja, a djeluje ona kao ona tipična submisivna konzervativna engleska ženica koja je praktički cijelog života služila kao ukras mužu.



Nije joj bilo dopušteno iskakati iz muževe sjene, djeca su joj sada odrasla, a ona bi konačno željela učiniti nešto što nikad nije i iskočiti iz ustaljene kolotečine. Kad dođe Leo, jasno da joj je neugodno, da je uplašena, nesigurna i u nju je usađena predrasuda da čovjek mora biti propalica čim se bavi takvim poslom. No, Leo ne samo da je privlačan i šarmantan, već je i iznimno samouvjeren i kao da točno zna kad što treba reći. Nancy je strah, srami se svog tijela i zapravo ne zna što treba raditi i nikako da se oslobodi, opusti i konzumira ono što je unaprijed platila.

S obzirom da je Leo otprilike star kao njen sin, povremeno se ona prema njemu krene ponašati kao zabrinuta mama, zabrinjava je da je on možda žrtva trgovine ljudima i da se osjeća poniženo što je tu s njom. Jednostavno ne može prihvatiti ono što joj on tvrdi, a to je da je tu svojom voljom, da voli to što radi i da je dobar u svom poslu. Naravno da će između njih dvoje biti i nešto seksualno, no najfascinantniji dio filma je filozofski aspekt koji se s vremenom otvara kroz razgovore o intimnosti, starenju, seksualnom zadovljstvu i uskrati istoga. Na sve to Nancy i Leo imaju posve različite poglede, a postignut je tu zadivljujuć osjećaj realnosti, ali i iskrenosti.

Film je to koji i na zanimljiv i nimalo patronizirajući ili osuđujući način prilazi obradi tematike seksualnih radnika odnosno, u ovom slučaju, muške prostitutke. Promišlja se tu o sex worku i svemu što ga okružuje, sramu, nelagodi, tabuizaciji i predrasudama da netko tko se time bavi, jednostavno mora biti "roba s greškom". Ili dolazi iz slomljene obitelji, ili je zlostavljan u mladosti ili je prisiljen na to ili nema drugog izbora za egzistenciju, a jako je teško pomisliti i prihvatiti da je to zaista nečiji izbor. Iako imamo tu praktički samo dva lika, dijalozi su sjajni, gotovo u svakom "susretu" imamo svojevrsnu katarzu. Ima tu i neočekivano duhovitih dijelova, a oba lika su kompleksne, zaokružene osobe s tajnama, manama, strahovima koje će se s vremenom potpuno ogoliti i mladiću kojeg je ukupno vidjela tek nekoliko sati u životu, Nancy će otkriti ono što nije nikome do sada.

IMDB LINK 

Primjedbe