BROKER (2022,KOR) - 6/10


 

Vjerojatno najveći japanski živući redatelj Hirokazu Koreeda snimio je u Južnoj Koreji možda i najslabiji film u više od 30 godina dugoj karijeri. Četiri godine ranije Koreeda je za "Shoplifterse" nagrađen Zlatnom palmom u Cannesu, a na istom festivalu predstavio je i ovu čak pomalo bizarnu kombinaciju krimi drame i filma ceste. Kako je red da se gotovo svakom filmu dodijeli neka nagrada, tako je Koreedi pripalo priznanje ekumenskog žirija, dok je poznati korejski glumac Song Kang-ho kojeg je cijeli svijet upoznao zahvaljujući ulozi oca u remek-djelu "Parazit", odnio nagradu za najboljeg glumca.

Koreeda je autor poznat po pomalo kontemplativnom stilu i snima on filmove sporog ritma, a uglavnom su to socijalne drame o nižim slojevima japanskog društva tako da su neizbježne usporedbe s Britancem Kenom Loachom. Nakon osvajanja Zlatne palme u Cannesu, snimio je osrednji "Truth" u Francuskoj, sada i "Brokera" u Južnoj Koreji i možda je vrijeme da se vrati kući u Japan gdje je snimao puno bolje filmove. Na ideju za "Brokera" došao je istražujući sustav posvajanja u Japanu i Južnoj Koreji i kad je saznao da diljem svijeta postoji nešto što se naziva "Baby Box".

Ovaj fenomen je za razliku od Japana iznimno popularan u Koreji, a riječ je o posebnoj vrsti kutije u kojoj majke mogu anonimno ostaviti svoju neželjenu djecu. Ondje će završiti jedno takvo novorođenče oko kojeg se vrti cijela priča ovog meni dosta konfuznog, čak i dosta promašenog filma o krijumčarima djece koje je Koreeda izgradio da djeluju simpatično. Sang-Hyeon (Song Kang-ho) je vlasnik kemijske čistionice i volonter u obližnjoj crkvi gdje radi njegov najbolji prijatelj Dong-soo (Gang Dong-won). U sklopu te crkve nalazi se i famozni Baby Box, a ovaj dvojac sa strane ima i ilegalni biznis. Oni povremeno ukradu dijete koje je ostavljeno u kutiji, obrišu snimke nadzorne kamere, a potom iste te bebe prodaju na posvajateljskom crnom tržištu pošto je i ondje očito dosta komplicirano posvojiti dijete.

No, kada se mlada mama So-young (Lee Ji-eun) koji sat kasnije nakon što je ostavila dijete predomisli i odluči zadržati dijete, otkrit će prljave rabote krijumčarskog dvojca. Umjesto da ih prijavi policiji, krenut će ona s njima na put Južnom Korejom u potragu za idealnim roditeljima svog neželjenog djeteta, a na put će za njima krenuti i dvije detektivke, Soo-jin (Bae Doona) i Lee (Lee Joo-young) koje već neko vrijeme prate ove krijumčare i žele ih uhvatiti na djelu. Osim detektivki, za ovom ekipom kojoj će se putem pridružiti i osmogodišnjak koji je pobjegao iz sirotišta, krenut će i još neki puno opasniji tipovi jer je mlada mama prethodno ubila tipa koji joj je napravio sinčića.

Od samog početka cijela ova priča djelovala mi je konfuzno, a do samog kraja nije mi sjela činjenica da je Koreeda od ekipe koja se bavi krijumčarenjem djecom pokušao napraviti simpatične tipove. Cijela ova premisa mi je djelovala nekako naivno i potpuno promašeno jer iako posvajanje djece očito na svim stranama svijeta guši pretjerana birokracija, tko bi normalan uopće kupio dijete na takvom crnom tržištu? Odlučio se Koreeda ovaj puta pomalo odmaknuti od svog standardnog narativa i promašio jer je "Broker" neuvjerljiv, nelogičan i promašen film koji nisu uspjele spasiti ni dobre glumačke izvadbe.

IMDB LINK 

Primjedbe