FALLEN ANGELS (1995,HKG) - 9/10


 

Hongkonški filmaš Wong Kar-wai jedan je od miljenika filmske publike i kritike već desetljećima, a to i ne čudi jer je to autor prepoznatljivog, unikatnog stila. Redatelj je to s izrazitim osjećajem za vizualno, a ova divlja krimi romansa mogla bi se opisati i kao Wongov odgovor na "Do posljednjeg daha" Jean-Luca Godarda. Ovaj avangardni neo-noirovski film sastavljen je od dvije gotovo nepovezane priče, a "Fallen Angels" smatra se i svojevrsnim nastavkom njegovog prethodnog filma "Chunkging Express". Sam Wong je za "Fallen Angels" istaknuo da je taj na trenutke dosta nasilni krimić druga strana kovanice i tim filmom želio je prikazati i neku mračniju stranu i intencijski je htio izbalansirati slatkoću prethodnika.

Snimljen je "Fallen Angels" u žanrovski posve atipičnom, a za Wonga tako tipičnom fragmentarnom, čak pomalo eksperimentalnom stilu kamerom iz ruke, a naracijski prilično nekoherentno. Originalno je "Fallen Angels" trebao biti dijelom prethodnog filma, no na kraju je Wong snimio zasebni film koji možda i ne spada u sam krug njegovih najboljih i najuspješnijih filmova, no svejedno je to izniman film kakav velika većina filmaša nikad u životu neće uspjeti snimiti. Kod Wonga me oduvijek oduševljala njegova potreba da bude posve drukčiji od ostalih i sposobnost da snimi film kakav nitko drugi ne bi mogao snimiti. Baš kao i slični unikatni i prepoznatljivi velikani poput Bergmana, Fellinija, Leonea ili Tarantina za koje je gledatelju od prve scene jasno tko je iza kamere, takva je situacija i s ovim zanimljivim autorom koji se u zadnjih petnaestak godina, nažalost, pomalo pritajio.

Devedesete i početak 2000-ih bile su godine kad je Wong bio na kreativnom vrhuncu, a nakon ne pretjerano uspješnog izleta u Ameriku s "My Blueberry Nights" i osrednjeg "The Grandmaster" iz 2013. godine nije on više ništa ni snimio. No, filmovi koje je snimao u svojoj najboljoj fazi spadaju među vrhunce kinematografije i "Fallen Angels" me po energiji, buntovništvu podsjetio na čuveni Godardov novovalni krimić "Do posljednjeg daha". Film kojim je legendarni Francuz srušio praktički sve standardne filmske konvencije i pravila te uveo mainstream film u modernizam, a slično je s istočnoazijskim filmom napravio i Wong. I danas se u Kini, Hong Kongu i Tajvanu snimaju brojni stilizirani neo-noirovi pod očitim utjecajem Wong Kar-Waija, no tek rijetki uspijevaju mu se približiti.

Prva priča "Fallen Angels" prati člana kriminalnog organizacije i plaćenog ubojicu Wonga (Leon Lai). On bi se povukao iz posla koji ga proždire, a žena koju on naziva "partnericom" žudi za njim iako se oni zapravo jedva poznaju. Tek rubno ona se poznaje i s glavnim protagonistom drugog segmenta filma, nijemim delikventom koji izbjegava odlazak u zatvor. "Partnerica" i Ho Chi-mo (Takeshi Kaneshiro) žive u istoj zgradi, a bavi se on bizarnim oblikom kriminala te noću krade poslove drugim ljudima. Oba segmenta odnosno obje priče odvijaju se istovremeno, a uzeo si je Wong tu puno slobode i "Fallen Angels" je njegov ujedno možda i najavangardniji film. Može se na "Fallen Angels" gledati i kao na posvetu velegradu koji nikad ne spava, divlju krimi romansu koja graniči i s komedijom, unikatnim filmom čijoj magiji se treba prepustiti i uživati u viziji nenadmašnog majstora.

IMDB LINK 

Primjedbe