THE GOLDFINGER (2023,CHN) - 6,5/10




 

Jedan od najvećih američkih filmaša svih vremema Martin Scorsese jedinog Oscara (od čak deset nominacija) za režiju osvojio je za jedan remake. Bio je to "The Departed", remake hongkonškog akcijskog trilera "Infernal Affairs", a jedan od scenarista tog kultnog filma s početka 21. stoljeća Felix Chong okupio je sada ponovno iste glumce (Tony Leung, Andy Lau) kako bi snimio film koji pomalo djeluje kao hongkonška verzija Scorsesovog "Vuka s Wall Streeta". Dakako da "The Goldfinger" po kvaliteti ni u kojem slučaju ne može u istu rečenicu s grotesknom Scorseseovom sagom o njujorškom prevarantu, no i ovdje pratimo uspon i pad sličnog varalice.

Radnja se tu odvija u Hong Kongu od sedamdesetih pa sve do kraja osamdesetih, a bilo je to vrijeme kada je ovaj grad još uvijek bio britanski protektorat. Hong Kong je oduvijek bio poznat kao jedna od svjetskih praonica novca, a Chong je inspiraciju pronašao u stvarnom financijskom skandalu koji je potresao Hong Kong osamdesetih. Nažalost, bio je "The Goldfinger" dosta konfuzan film i prava je šteta što je ta iznimno zanimljiva priča prilično ovdje upropaštena. Pokušao je Chong očito stilski i naracijski parirati Scorseseove krimi sage, no nije to do kraja profunkcioniralo, dijelom i zato što je prosječnom gledatelju sa zapada posve nepoznat način funkcioniranja Hong Konga u tom vremenu.

Priča tu kreće početkom sedamdesetih kada bankrotirani biznismen iz Singapura Henry Ching (Leung) stiže u Hong Kong nadajući se kako će ostvariti karijeru inženjera. Ti planovi brzo će mu propasti, no sreća će mu se osmjehnuti kada se gotovo slučajno nađe usred posla s nekretninskim biznisom gdje će preko noći zaraditi prvi milijun. Developer s kojim će sklopiti posao pomislit će da je on puno bogatiji i moćniji nego što svarno jest, a u sljedećih nekoliko godina Henry će izgraditi poslovno carstvo vrijedno milijarde. Naravno da će to carstvo izgraditi na prijevarama, financijskim malverzacijama, muljanjima s dionicama, a nakon nekog vremena privući će on pažnju istražitelja hongkonškog USKOK-a Lau (Lau).

I skačemo stalno tu iz jednog vremenskog razdoblja u drugo. Uglavnom kroz flešbekove i nakon Henryevog uhićenja koncem osamdesetih retrospektivno saznajemo kako je on uspio izgraditi to carstvo koje se s vremenom pretvorilo u moćnu multinacionalnu kompaniju. Paralelno s gledateljem i istražitelj tu polako slaže kockice tog kompliciranog mozaika, no iako se čini da postoji dovoljno dokaza kako bi se protiv ovog prevaranta podigla čvrsta optužnica, on zahvaljujući svom bogatstvu i utjecaju stalno uspijeva nekako eskivirati. Upravo ta naracijska struktura kroz flešbekove bila je dosta problematična i zbunjujuća te se Chong tu sam prilično zapetljao i pogubio. I prava je to šteta jer mogao je film koji dijeli ime s poznatim nastavkom iz serijala o Jamesu Bondu biti krimić gotovo na tragu kultnog "The Infernal Affairs".

IMDB LINK 

Primjedbe