Cijenjena njemačka filmašica Margarethe von Trotta prethodno se proslavila biografskim filmovima o snažnim i poznatim ženama s njemačkog govornog područja. Još sredinom osamdesetih snimila je biografsku dramu "Rosa Luxemburg" o legendarnoj njemačkoj revolucionarki i feministici. Tridesetak godina kasnije snimila je biografsku dramu "Hannah Arendt" o slavnoj filozofkinji koju najviše pamtimo po praćenju suđenja nacističkom zločincu Adolfu Eichmannu. U oba filma naslovna uloga pripala je njemačkoj glumici Barbari Sukowoj, a sada je Trotta snimila biografsku dramu o austrijskoj poslijeratnoj književnici Ingeborg Bachmann.
Kako je Sukowa već zagazila u sedamdesete, tako baš i nije bilo za očekivati da bi ona mogla utjeloviti pjesnikinju koja je preminula sa 47 godina. Izbor je tako pao na luksemburžanku Vicky Kripes koju i dalje najbolje pamtimo iz Andersonove "Fantomske niti" koja je ipak najpoznatija po zadnjoj ulozi Daniela Daya Lewisa. I ponovno to nije klasična biografska drama, već Trotta ponovno pokušava otkriti tko je zapravo bila Bachmann. I to ponajviše kroz njen odnos sa švicarskim piscem Maxom Frischom (Ronald Zehrfeld). Kako je Trotta poznata kao autorica sa snažnim feminističkim štihom, tako izuzetak nije ni ovaj film o ženi koja nije željela da je se definira isključivo po vezi s muškim kolegom.
Propitkivala je ona svoj odnos kao žene u društvu, a njenu kompliciranu osobnost koja se ogleda i u vezi s kolegom piscem koji ju je želio nekako ukrotiti, obuzdati i pretvoriti u nešto što nije, stavlja Trotta u prvi plan. Nije to klasična biografija, već tu pratimo nekoliko epizoda iz života Bachmann. Radnja je postavljena nelinearno te uz odnos s Frischom prati i njeno putovanje u egipatske pustinje s kasnijim partnerom, desetak godina mlađim austrijskim autorom Adolfom Opelom. Pita se ona može li dvoje pisaca funkcionirati zajedno u vezi i ima li netko pravo nešto iz njenog privatnog života koristiti u svojim djelima, a premijeru je ova art-drama imala u glavnom programu festivala u Berlinu da bi potom prošla dosta nezapaženo.
Primjedbe
Objavi komentar