Cruz (Kiti Manver) je 70-godišnja umirovljenica čiji život u početku djeluje prilično tipično za ženu njenih godina u španjolskoj provinciji. Stalno ona visi u crkvi, iznimno je religiozna pa čak i oslikava kipove svetaca u ckrvi, a provela je ona život uz muža i to očito prilično tradicionalno. S njima živi i malena unuka Viky jer je Cruzina kćer Carlota otišla u Beč kako bi se pokušala probiti kao plesna umjetnica, a jednog dana dok će bakica pokušavati shvatiti na koji način funkcionira internet kako bi putem Skypea mogla komunicirati s kćeri, naletjet će ona na porniće. I to kao da će kod nje izazvati buđenje davno ugasle seksualnosti i libida, a unatoč religijskim i moralnim dilemama, počet će ona istraživati novootkrivene čežnje.
Problem će nastati što ona više muža ni izbliza ne zanima seksualno jer čovjek je to u godinama koji misli da su ti dani daleko iza njih. Ipak, Cruz se neće dati smesti te će potajno početi dolaziti na žensku terapijsku grupu na kojoj se prilično otvoreno govori o seksualnosti. Shvatit će bakica da nije jedina koja u tim godinama i dalje ima seksualne porive i počet će se oslobađati i odlučit će da život u kojem je svi uzimaju zdravo za gotovo nije za nju. Cijeli život Cruz je očigledno bila poslušna, uzorna žena, a njeno samootkrivanje pod stare dane i promjene u ponašanju će izazvati i čudne poglede u njenoj malenoj zajednici.
Venezuelanska filmašica Patricia Ortega je na inspiraciju za "Mamacruz" došla nakon što je pronašla fotografiju svoje pokojne majke iz vremena kada je bila mlada. Premda o svojim roditeljima, a pogotovo ne djedovima ili bakama, obično i ne razmišljamo kao o seksualnim bićima, i oni su nekoć bili ljudi koji su imali potrebe kao i svi mi. Zapravo, možda ih i dalje imaju iako su već u godinama koje i ne povezujemo sa seksom jer prva asocijacija na takve aktivnosti ipak je mladost. Riječ je o jednoj od onih modernih drama s feminističkim štihom koju Ortega povremeno razbija suptilnim humorom, a sjajan je lik bake Cruz. Očito je ona žena koja je čitav život provela strogo slijedeći kršćanski moral, bila poslušna, podložna i ničim nije iskakala iz nekih nametnutih kalupa, no sada kao da osjeća žaljenje zbog toga.
Primjedbe
Objavi komentar