Prilično me iznenadio podatak da je drama Anselma Chena bio i komercijalno najsupješniji hongkonški film na tamošnjim kino blagajnama u povijesti. Zanimljiv je to film koji me podsjetio na sjajni japanski film "Okuribito" odnosno "Departures" Yojira Takate u kojem smo pratili sudbinu muškarca koji se vratio kući nakon što mu je propala karijera violončelista kako bi se posvetio obiteljskom poslu tradicionalnog japanskog pogrebnika. Igrom slučaja će se u sličnom biznisu naći i Dominic kojeg je utjelovio Dayo Wong, legenda hongkonške stand-up komedije koji je za svoje oproštajne nastupe čak 26 puta rasprodao tamošnju dvoranu. Možda i zato "The Last Dance" u početku djeluje kao komedija jer Dominicov posao organizatora vjenčanja će propasti uslijed pandemije covida.
S druge strane, pogrebnicima posla nikad ne manjka, a preuzet će on posao ujaka svoje djevojke koji odlazi u penziju. Stari pogrebnik stalno je radio u kompi sa starim Master Manom (Michael Hui), taoističkim svećenikom koji na sprovodima izvodi tradicionalni ritual lomljenja vrata pakla. I stari svećenik je u početku prilično neprijateljski raspoložen prema novom pogrebniku s kojim bi trebao surađivati jer ga smatra nedovoljno posvećenim svojem poslu. Kako bi ga pokušao udobrovoljiti, Dominic će posjetiti njegov dom i upoznati njegovu obitelj, sina Bena koji s ocem također izvodi pogrebne rituale, no zbog žene je prešao na katoličanstvo i kćer Yuet koja radi kao bolničarka.
Shvatit će da su odnosi u ovoj obitelji iznimno komplicirani i zategnuti jer stari Man je strogi tradicionalist, tvrdoglavi svadljivac, no pokazat će se da on svojim ponašanjem zapravo prikriva vlastiti osjećaj krivnje. Film je to i odnosu prema ženama jer dok je Yuet u ocu stalno gledala uzora, on se vodi tradicionalnim vjerovanjima da su žene prljave i nedostojna bića koja zbog toga ne mogu voditi tradicionalne taoističke pogrebne rituale, a to je oduvijek bila Yuetina životna želja. Dominic će tako postati svojevrsni medijator između članova ove obitelji jer bez Manove pomoći i njegove posvećenosti ritualima, ni njegov posao ne može dobro funkcionirati.
Snimio je Chan kvalitetnu i uvjerljivu kombinaciju socijalne drame i melodrame, a Dominic će vrlo brzo shvatiti koliko je posao pogrebnika kompleksan. Morat će on balansirati između ponekad potpuno suludih hirova klijenata, a pokušat će on naučiti odmah sve o svom poslu, od pripreme pokojnika za ispraćaj pa do komunikacije sa članovima obitelji. Na kraju se "The Last Dance" pokazao kao kvalitetna humanistička drama, a kako će sve bolje upoznavati svoj novi posao, tako će i shvaćati koliko je stari Man važan za njegov posao te će učiniti sve da ga pomiri i ponovno poveže s ostalim članovima njegove obitelji.
Primjedbe
Objavi komentar