RED AMNESIA (2014,CHN) - 8/10


 

Wang Xiaoshuai jedan je od poznatijih predstavnika šeste generacije kineskih filmaša, a po dobrom smo ga upoznali po impresivnoj drami "So Long, My Son" iz 2019. godine. "Crvena amnezija" premijeru je imala u glavnom programu festivala u Veneciji, a misteriozna je to drama koja je ujedno i završnio dio Wangove trilogije o Kulturnoj revoluciji. Iako se radnja "Red Amnesia" odvija u sadašnjosti, shvatit ćemo do kraja da priča korijene vuče iz prošlosti i vremena kineske Kulturne revolucije, a sve će po zlu za glavnu protagonisticu, umirovljenu udovicu Deng Meijuan krenuti kada je netko počne pozivati na telefon i potom prekidati vezu.

Nakon smrti muža, Deng živi sama u malenom stanu u Pekingu, a tipična je to mama koja želi što je moguće više biti prisutna u životima svojih odraslih sinova. Stariji Jun je oženjen i živi u modernom stanu s obitelji, dok je mlađi Bing homoseksualac koji živi sa svojim partnerom, no Deng se i dalje pretvara da su njih dvojica samo prijatelji. Osim sinova, Deng redovito posjećuje i svoju staru majku u staračkom domu, a njena svakodnevica potpuno će se poremetiti kada krenu telefonski pozivi. Zašto bi netko ženu od sedamdesetak godina uznemiravao telefonskim pozivima, pitanje je koje bi si svatko postavio, no nakon poziva krenut će i druge stvari poslije kojih nam je očito da je netko želi uznemiriti.

I gradi Wang priču u "Red Amnesia" polako, suptilno. U početku shvaćamo dinamiku odnosa među članovima obitelji, a polako shvaćamo i da Deng zaista ima neku tajnu zbog koje bi je netko mogao uznemiravati i tražiti osvetu. Ispostavit će se da cijela priča korijene vuče duboko u prošlosti, barem 40 godina ranije i Deng će shvatiti da su se pojavili duhovi iz prošlosti koji su je došli proganjati zbog onoga što je nekoć činila. Iako relativno rano gledatelj shvaća da je osoba koja proganja Deng misteriozni mladić koji se smjestio u susjedstvu, sve do samog kraja nije nam jasno tko je on i koji bi uopće mogao biti njegov povod da se okomi na naizgled bezazlenu staricu.

Naravno da će nam do kraja i to postati jasno, a izgradio je Wang kvalitetnu, potresnu i sjajno promišljenu dramu u kojoj se isprepliću prošlost i sadašnjost. Bolje rečeno, dramu o ljudima koji žive u sadašnjosti, ali i dalje su itekako svjesni svojih izbora i odluka iz prošlosti koji su im usmjerili živote u vrijeme diktature Mao Ce Tunga. Gotovo pa bi se moglo reći da je Wang uspio ovdje ugurati dva filma i dvije priče. Jedna je gotovo pa opservacijska drama o tome kako društvene, političke i gospodarske promjene utječu na živote starije generacije u Kini koja je dobar dio života provela u Maovom komunizmu. Druga je misterija, gotovo pa triler o ženi koja je cijeli život provela skrivajući veliku tajnu i ogroman osjećaj krivnje zbog grijeha iz prošlosti koji su očigledno konačno došli na naplatu.

IMDB LINK 

Primjedbe