Paul Mazursky bio je jedan od američkih filmaša koji su zabljesnuli u razdoblju Novog Hollywooda na prijelazu iz šezdesetih u sedamdesete. Iako je 1969. godine kada je snimio svoj prvi dugometražni film bio on već na pragu četrdesete godine života, "Bob & Carol & Ted & Alice" je satirična seksi humorna drama koja sjajno hvata duh vremena. Već od uvodne scene u kojoj se dvoje likova iz naslova odluči upustiti u nekakvu tada pomodarsku new age selh-hep seansu, jasno nam je da je riječ o filmu kakav se samo nekoliko godina ranije ne bi mogao snimiti. No, ta seansa u kojoj će njih i ostatak grupe nekakav guru uvjeriti u nužnost stalnog govorenja istine će Bobu (Robert Culp) i njegovoj ženi Carol (Natalie Wood) potpuno promijeniti život.
Po povratku s posla koji tjedan kasnije ovaj režiser dokumentaraca ženi će hladno priznati da ju je prevario, a ona će misliti da je prekrasno to što joj je rekao i priznao nevjeru. Ta njegova novotkrivena iskrenost utjecat će i na njihove najbolje prijatelje, odvjetnika Teda (Elliott Gould) i njegovu ženu Alice (Dyan Cannon). Njima će Carol sva ponosna reći kako ju je Bob prevario, a njih će potpuno šokirati spoznaja da se ona zbog toga uopće ne uzbuđuje. Do kraja će sve to voditi do nespretnog pokušaja zamjene partnera, a snimio je Mazursky zabavnu, dinamičnu humornu dramu koja se zafrkava na račun tadašnjih takvih trendi, pomodarskih ljudi. Očito je da su oba ta para dobrostojeći i da oni nemaju nikakvih egzistencijalnih briga, no ne mogu oni biti različitiji.
Iako nam zapravo tu relativno rano postaje jasno da bi priča mogla voditi prema zamjeni partnera ili kako bismo rekli "swinganju", zapravo je Mazursky snimio film o očekivanjima i odnosima između partnera i bliskih prijatelja. Film je to koji prikazuje kako izgleda ta seksualna revolucija koja je nastupila tijekom šezdesetih kada su se ljudi, posljedično i filmovi oslobodili cenzure i seks je prestao biti tabu tema. Zanimljivo je u jednoj takvoj ulozi vidjeti Natalie Wood, koju smo još kao tinejdžericu upoznali kao zvijezdu romantičnih filmova poput "Buntovnika bez razloga", posebno srcedrapateljskog "Sjaja u travi". Kao da se ona filmovima poput ovoga željela riješiti epiteta teen-zvijezde, a za vrijeme snimanja ove satire tek je napunila 30. godinu.
Na kraju su bez nominacije za Oscara ostali i Wood i njen filmski partner Culp, no zato su za sporedne uloge nominirani i Gould i Canyon koji su zaista oteli priču glavnim likovima. Situacije između Teda i Alice možda su i najzanimljiviji i najzabavniji dio filma koji je zaslužio i nominaciju za fotografiju te za originalni scenarij. Zanimljivo je kako je jedna ovakva nezavisna humorna drama bila šesti najprofitabilniji film u američkim kinima te godine zaradivši više od 30 milijuna dolara. Kad čovjek pogleda koji su to filmovi bili najgledaniji u američkim kinima te godine, čovjeku jednostavno dođe da zaplače jer "Butch Cassidy & Sundance Kid", "Midnight Cowboy" ili "Easy Rider" možda najbolje potvrđuju koliko se ukus masovne publike kroz godine promijenio nagore.
Primjedbe
Objavi komentar