GORAN (2016,HRV) – 7,5/10




Eto i jednog hrvatskog filma na ovoj listici, a odmah da kažem da kad god sam u prilici, trudim se hrvatski film pogledati u kinu. Može misliti tko što hoće o hrvatskom filmu, ali naš je i uvijek ga se trudim ispoštovari barem na taj način jer, htjeli mi to ili ne, drukčijeg, boljeg ili lošijeg nemamo. Dio pogledam u kinu, no u dobrom dijelu slučajeva nažalost ne uspijem u tome, a kako televiziju uopće ne gledam (osim kad su naravno na programu utakmice ili prijenos Lijepom našom iz Canberre, Ljubuškog ili Pittsburgha) propustim ih onda i kad se pojave na televiziji pa ostajem na milost i nemilost seedera kod kojih se hrvatski film valjda nađe jednom ili dva put godišnje i ako ga brzo ne uhvatiš mogućnost njegovog ulova bespovratno ostane izgubljena.
S posljednjim filmom Nevija Marasovića imao sam sreće. Ostao je valjda još jedan seeder, bit će da sam ja bio i jedini leecher, ne znam tko je bio taj dobri čovjek koji mi je omogućio da s njegovog hard diska posišem ovaj film, no hvala mu na tome jer Goran je stvarno iznenađujuće dobar film. Sjećam se dok je dolazio u kina prije godinu ili više dana kad su ga predstavljali kao hrvatski Fargo. Ja neke velike poveznice s kultnim ostvarenjem braće Coen i nisam vidio osim snijega i što je Marasović radnju filma smjestio u Gorski kotar i Delnice, dok je Fargo najveći grad Sjeverne Dakote, također valjda najrjeđe naseljene američke savezne države. I tu sličnosti staju.
Goran me čak više podjseća na skandinavske filmove, a što ni ne čudi jer je Marasović scenarij napisao zajedno s izvjesnim Norvežaninom po imenu Gjermund Gisvold, a ja moram priznati da za to ime nikada nisam ni čuo. No, ovaj Norvežanin očito je donio dašak Skandinavije u Gorski kotar, a Goran je prava šokantna mračna priča o čijoj radnji ne bih otkrivao gotovo ništa da ne pokvarim doživljaj onima koji su kao i ja do nedavno, propustili ovaj film. Samo ću reći da je glavni lik ovog filma Goran (izvrsni Franjo Dijak) taksist iz Delnica, koji živi sa slijepom suprugom (Nataša Janjić), a Slavko (Goran Bogdan) je njegov najbolji prijatelj i on je poslovođa u pilani u kojoj je vlasnik Goranov tast (Milan Štrljić). Tu je još i Janko Popović Volarić kao Goranov šogor koji u Delnice stiže iz Zagreba u društvu prijatelja (isto poznata faca, ali ne znam kako se zove taj glumac, mislim da je glumio u Život je truba), dok se u ulozi Slavkovog brata pojavljuje Bojan Navojec. Evo, raščlanili smo obiteljske odnose u ovom goranskom trileru, koji dobrim dijelom vozi dosta sporo, a onda eksplodira i ne zaustavlja se.
Mogu samo dodati da je Goran stvarno sasvim dobar film i ne mogu se baš sjetiti jesam li ikada pogledao ijedan klasični hrvatski triler. Doduše, ima ovdje i elemenata drame (ipak je to hrvatski film), a moram priznati da do sada nisam uspio uhvatiti nijedan raniji film hvaljenog Nevija Marasovića, ni The Show Must Go On, ni Vis-a-Vis, ni neku seriju koju sad na IMDB-u vidim da je režirao. No, i Goran mi je sasvim dovoljan da dam ovom filmašu palac gore, a svečano obećajem i dajem zakletvu da ću sljedeći njegov film otići pogledati u kino. 

Primjedbe