Stvarno se ne
sjećam serije na koju sam se navukao kao onomad na "Pravog detektiva"
kad je u siječnju 2014. godine krenulo emitiranje ove kultne krimi serije.
Sjećam se tada da sam se budio prije posla samo kako bih što prije mogao
pogledati novu epizodu i makar sam na kraju čak pomalo i bio razočaran nekako
zbrzanim i relativno simplificiranim raspletom u posljednjoj sezoni i dalje
mislim da je ta serija s nenadmašnim Woodyjem Harrelsonom i Matthewom
McCounaghyjem jedan od najboljih televizijskih sadržaja ikada snimljenih.
Jednako tako se ne sjećam kad sam se toliko razočarao u nekom od filmova ili
serija kao što je to bio slučaj s drugom sezonom. Pretpostavljao sam da će to
biti i kraj priče o "True Detectiveu", čak sam i mislio da bi to
možda i bilo najbolje rješenje jer druga sezona s prvom nije imala ni najmanjih
poveznica, a sada mogu reći da sam stvarno sretan što to nije bio kraj. Jer
"Pravi detektiv" vratio se u velikom stilu. Bez puno mudrovanja i
izmišljanja tople vode, a prokušani recept iz prve sezone sada je iz
Louisiane premješten u Arkansas.
Naravno da
treća sezona nije ni izbliza tako revolucionaran sadržaj kao što je bila prva
sezona, no za mene to i nije toliko bitno jer je kreator cijele priče Nic
Pizzolatto nakon neuspjelog eksperimenta s drugom sezonom očito shvatio da se
dobitna kombinacija ne treba mijenjati. Po uzoru na prvu sezonu, radnja sada
opet paralelno prati istragu dvojice detektiva u čak tri vremenska razdoblja. U
1980. godini detektivi Wayne Hayes (Mahershala Ali) i njegov partner Roland
West (već pomalo zaboravljeni Stephen Dorff) istražuju slučaj nestanka dječaka
i djevojčice. Deset godina kasnije slučaj se ponovno otvara, a treća fabularna
linija događa se u sadašnjosti, kada su oba detektiva već na pragu sedamdesetih
godina života, Hayes je čak i posve dementan, a slučaj se ponovno otkriva jer
jedna televizijska ekipa kreće snimati true-crime dokumentarac o ovim nikad do
kraja razriješenim zločinima.
Tu je i
Hayesova supruga Amelia (Carmen Ejogo), koja je o toj istrazi napisala i
true-crime krimi roman po uzoru na Capoteovo "Hladnokrvno ubojstvo".
I opet imamo u središtu pažnje dva prava, okorjela detektiva koje očito do
duboke starosti proganja slučaj kojeg nikada do kraja nisu uspjeli razriješiti
i za koji su sigurni da skriva puno više od onoga što nudi službena verzija.
Pizzolato je radnju i ovaj puta smjestio u jednu od pasivnih američkih saveznih
država, sada u močvare na području Arkansasa, koje donekle čak i podsjeća na
okruženje iz prve sezone. Ugođaj je i dalje mračan, atmosferičan, zlokoban i
sve je to uspješno Pizzolato uspio prenijeti iz originalne priče, a i glavni
detektivski dvojac ne zaostaje puno za legendarnim Rustom Cohleom i Martyjem
Hartom. Priča je sada dobila i pomalo rasnu dimenziju jer su i detektiv Hayes,
vijetnamski veteran te njegova supruga učiteljica i spisateljica
afroamerikanci, a početkom 80-ih Arkansas baš i nije bio idealno mjesto za
život za crnce.
Iako je
Pizzolatto i ovaj puta kompletnih osam epizoda više manje napisao sam, u
razradi priče pomogao mu je autor još jedne legendarne serije, David Miltch,
kojem možemo zahvaliti na kultnom "Deadwoodu". Iako je bio plan da
svih osam epizoda režira isti čovjek, baš kao što je svih osam prve sezone
režirao Cary Joji Fukunaga, sada je Jeremy Saulnier (Blue Ruin, Green Room,
Hold the Dark) odustao nakon što je snimio prve dvije epizode pa su posao
režijski dovršili iskusni studijski redatelj Daniel Sackheim i sam Pizzolatto.
Promjena režisera nije se zapravo nimalo osjetila, a iako se treća sezona po
originalnosti i šoku koji izaziva ni slučajno ne može mjeriti s originalom,
Pizzolatto je definitivno uspio u svojoj zadaći. Na okolnosti prilično slične
onima u prvoj sezoni bacio je potpuno novu perspektivu i detektivi naizgled
vrlo sličan slučaj istražuju iz potpuno drugog, nekako realističnijeg kuta.
Iako je time serija defitinivno izgubila na mističnosti, okultnosti i misterioznosti,
što je bila jedna od glavnih odluka druge sezone, kompletna priča i okruženje i
sada su se pokazali i više nego zadovoljavajući, s pregršt preokreta i potpuno
neočekivanih zapleta i raspleta.
Primjedbe
Objavi komentar