TWIN FLOVER / FIORE GEMELLO (2018,ITA) - 7/10



Smještena je priča ove romantične krimi drame na Sardiniju, gdje će se sasvim slučajno spojiti životi mladog izbjeglice iz Obale Bjelokosti Basima (odglumio ga je stvarni izbjeglica Kalil Kone) i lokalne djevojke Anne (također neprofesionalna glumica i filmska debitantica Anastazya Bogach). Već u prvim trenucima kada ih mi upoznajemo oni se još ne poznaju, no oboje su već u ozbiljnim problemima. Šesnaestogodišnja Anna bježi od prilično opasnog bradonje koji je po trbuhu zarezan nožem, dok njezin vršnjak Basim pokuša užicati koji cent pred trgovačkim centrom, no zaštitar ga tjera s parkirališta. Njih dvoje će se susresti kada dva lokalna mladića pokušaju napasti Annu, a Basim će joj priskočiti u pomoć i spasiti je od neugodnosti te će potom njih dvoje zajedno krenuti na put, usput se polako i upoznavajući.

Kroz flešbekove saznajemo pozadinu Annine priče i kako je njezin otac nekoć radio za bradonju Manfredija (Aniello Arena), švercera migranata poput Basima, koji je i dalje pokušava pronaći. Iako je Anna dosta šutljiva i uopće ne želi ništa govoriti između nje i Basima polako će se početi razvijati neki odnos, što i ne čudi jer oboje povezuje dosta slična sudbina. Zaputit će se ovo dvoje mladih nesretnika tako zajedno prema sjeveru u potrazi za boljim životom, ni ne shvaćajući da im je Manfredi za petama, a u ovom finom primjeru realizma iznimno važnu ulogu igraju i ti fascinantni i nevjerojatni krajolici Sardinije kojima se oni potucaju. Toj predivnoj mediteranskoj prirodi i pitoresknim i mirnim starinskim gradićima suprotstavljaju se gotovo pa postapokaliptični prizori napuštenih zgrada koje svjedoče o gospodarskom kolapsu i propasti juga Italije i otoka.

Skriva ovo naizgled potpuno opustjelo mjesto po noći i potpuno drukčije prizore jer napuštena tvornica u kojoj će Anna i Basim pronaći skrovište, poslužula je kao utočište i mnogim drugim otpadnicima poput muških i ženskih prostitutki, klošara, ilegalnih migranata, narkomana i pijanaca. Iako smo posljednjih godina imali već dosta filmova koji su se bavili tematikom migracija, nesretnog odrastanja, nezgodne socijalne i ekonomske situacije zemalja pogođenih s izbjegličkim valom, scenaristica i redateljica Laura Luchetti fino je povezala sva ta tri elementa u dobru, zaokruženu i emotivnu priču s kojom je debitirala na festivalu u Torontu. Iako je očito da Bogach i Kone nemaju glumačkog iskustva, činjenica da su i sami proživjeli sličnu sudbinu, odnosno napustili su zemlju u kojoj su rođeni i vrlo mladi su proživjeli slično iskustvo, donijela je neku sirovu emociju i autentičnost jer njih dvoje kao da ni ne glume, već djeluju kao stvarni klinci u stvarnim problemima. 

Primjedbe