INFERNO (1980,ITA) - 7,5/10


 

Talijanski majstor horora Dario Argento proslavio sedamdesetih filmovima kao što su "Suspiria" i "Profondo rosso" koji danas uživaju kultni status. "Inferno" možda danas i nema takav status horor klasika, no film je to snimljen u talijanskoj produkciji i na engleskom jeziku kojim je Argento potvrdio da je vjerojatno nenadmašan po pitanju stila. Naravno, kad je riječ o hororu. Ponovno tu do izražaja dolazi njegov perfekcionizam, poigravanje s bojama, scenografijom, a i dalje se on poigrava sa živcima gledateljima u dugim, suspensičnim scenama nasilja.

Tematski se "Inferno" nastavlja na prethodnu "Suspiriu" i središnji je to dio neformalne trilogije o majkama. Argento i njegova tadašnja supruga Daria Nicolodi (koju nije potpisao kao suatoricu priče) inspraciju su pronašli u djelu "Suspiria de Profundis" britanskog pisca Thomasa de Quinceya koji je osmislio koncept "Dama tuge" (Mater Lachrymarum, Mater Suspiriorum and Mater Tenebrarum). Knjigu o Tri majke će u njujorškom antikvarijatu pronaći mlada pjesnikinja Rose, a to rijetko djelo koje je napisao talijanski alkemičar po imenu Varelli donosi priču o tri zle sestre koje vladaju svjetovima tuge, suza i tame. Žive one na raznim stranama svijeta i dok je Mater Suspiriorum smještena u njemačkom Freiburgu (gdje se odvija radnja "Suspirie"), Mater Lachrymarum u Rimu, majka tame odnosno Mater Tenebrarum živi upravo u New Yorku.

Znatiželjnu Rose će opčiniti ta okultna knjiga, tim više jer će postajati sve uvjerenija da živi u zgradi koju nastanjuje majka tame te će pisati bratu Marku, studentu glazbe u Rimu tražeći od njega da je što prije posjeti. Priča će zatim meandrirati od New Yorka i Rima, a praktički svi oni koji dođu u doticaj s knjigom neće se dobro provesti. Zanimljivo je kako je sam Argento za "Inferno" istaknuo da je jedan od njegovih filmova koje najmanje voli i to ponajviše iz razloga jer ga podsjeća na razdoblje kad se ozbiljno razbolio. Tijekom snimanja Argetno je pokupio hepatitis tako da je na neko vrijeme režiju morao preuzeti njegov mentor, još jedan legendarni talijanski majstor horora, Mario Bava. Iako u početku kritika baš i nije osobito toplo dočekala "Inferno", s vremenom je i ovaj film dostigao kultni status, a kao da je Argento ovaj puta unutra nagurao sve najstrašnije noćne more i uspio ih oživjeti.

IMDB LINK 

Primjedbe