Nekako sam posebno slab na sadržaje čija je
radnja smještena u određeno povijesno razdoblje pa tako i ne čudi da sam
odlučio priliku dati seriji koja nas vodi na područje današnje Kanade kasnog
17. stoljeća. Snimljena je ova serija prema epohalnom romanu američke
spisateljice i dobitnice Pullitzerove nagrade Annie Proulx (Postcards, Shipping
News, The Brokeback Mountain po kojem je Ang Lee snimio i istoimeni film). I
dok se njezin roman odvija kroz razdoblje od 300 godina, sve od kraja 17. pa do
finiša 20. stoljeća i u njemu se prati sudbina dvojice francuskih imigranta u Novi
svijet i njihovih nasljednika, serija "Barkskins" u prvoj sezoni
odvija se isključivo potkraj 17. stoljeća u francuskoj koloniji smještenoj na
područje istoka današnje Kanade.
Vidjet ćemo kakva će biti sudbina ove serije
čiji je autor Elwood Reid (američka verzija serije "The Bridge") i
koja je snimljena u produkciji National Geographica i hoće li se "Barkskins" uopće snimati dalje.
No, iako je produkcijski, po lokacijama i po autentičnosti svijet Nove Francuske
kasnog 18. stoljeća ovdje izvrsno dočaran, susreo se "Barksins" s
problemima s kojima se često susreću slične serije. Režijski, a ni glumački
nije to bilo na razini najboljih televizijskih sadržaja, a posebno me iritiralo
što su većina likova Francuzi koji pričaju na engleskom s glupim francuskim
naglaskom. Možda sam naivno mislio da se od te bedaste prakse odustalo, no
nažalost očito nije pa tako svi ovdje divane na francuskom engleskom kao da su
zalutali u gostionicu Renea Artoisa u "Alo, alo".
Posebno mi je iritantan bio nastup inače
dobrog britanskog glumca Davida Thewlisa (i dalje ga najbolje pamtim o sjajnoj
ulozi u "Naked" Mike Leigha s početka devesetih), koji se krevelji i
preglumljava gotovo kao Johnny Depp u ulozi Jacka Sparrowa u "Piratima s
Kariba". Šteta što se pažnja nije posvetila na te detalje, tim više jer su
pojedine epizode režirali i neki zaista dobri redatelji poput Davida Sladea
(Hard Candy) ili Courtney Hunt (Frozen River). No, bez obzira na te probleme
koji me iritiraju i smetaju možda više nego što bi trebali, priča je ovdje
zaista zanimljiva, uzbudljiva i nudi mogućnosti za brojne sljedeće sezone.
Kao što je dobro poznato, dobar dio onih koji
su se prvi zaputili u Novi svijet bio je valjda najgori ološ i šljam Europe.
Tek kasnije su u Amerike počeli stizati i ekonomski migranti, no prvi val
dođoša dobrim dijelom su bili ili pustolovi zaslijepljeni pričama o blagu i
bogatstvu ili kriminalci koji su izbjegavali vješala ili giljotinu odlaskom u
Novi svijet kao prisilna radna snaga (Indentured servants, vjerujem da se tog
izraza sjećaju oni koji su nekoć igrali igricu Colonization) za tamošnje
posjednike. Takva sudbina zadesit će i dva mlada Francuza, Renea Sela i
Charlesa Duqueta, koji su upravo stigli u Novu Francusku i tamo su prodani kao
Barkskinsi ili indentured servantsi ekstravagantnom pustolovu Claudeu
Trepagnyju (Thewlis).
Ovaj ekscentrik odlučio je usred šume
napraviti posve novo naselje, utopijski grad koji naziva "Doma", a
Sela i Duqueta angažirao je kao drvosječe. I dok će jedan od njih ostati vjeran
svom novom gospodaru, zasukati rukave i baciti se na rušenje hrastova, bukvi, a
bogami i sekvoja, drugi će zbrisati i staviti se na raspolaganje engleskom
trgovcu Cookeu. Taj tip će igrati vrlo važnu ulogu u cijeloj ovoj priči jer su
odnosi između tradicionalnih rivala Francuza i Engleza standardno nategnuti i
na rubu su otvorenog neprijateljstva. Tu su i indijanci iz raznih plemena, a
posebno se ističu ratoborni Irokezi, koje i Francuzi i Englezi pokušavaju navabiti na
svoju stranu i potkupiti ih da krenu u pobunu protiv ovih drugih.
Pomalo baulja ova serija i žanrovski između
drame, avanture, murder - mystery trilera, akcije, solidno balansira između
povijesne priče koja zapravo izvrsno prikazuje stanje i odnose u određenom
mjestu u određenom trenutku, ali s potpuno fikcionalnim likovima i događajima.
Kako se priča ovdje razvijala tako je i ova osmodjelna serija postajala sve
bolja i motivacije likova postaju nam puno jasnije. Shvaćamo da je cijela ova
kolonija koja se naziva Wobik zapravo premrežena sitnim interesima, krhkim
savezima i da svi ovdje rade isključivo za vlastitu korist. Od samog početka
jasno nam je da je Nova Francuska iznimno nasilno mjesto u kojem ljudski život
i nije na osobitoj cijeni, a ondje obično uspjevaju oni najsiroviji i
najsuroviji.
Primjedbe
Objavi komentar