BLANCHE COMME NEIGE (2019,FRA) - 5/10



Ugledna francuska filmašica Anne Fontaine (Coco Before Chanel, The Innocents) snimila je bizarnu seksi modernističku varijaciju na temu poznate bajke braće Grimm "Snjeguljice" (film bi se u nas preveo nešto u stilu "Čista kao snijeg"). Ta moderna snjeguljica je djevojka po imenu Claire (Lou de Laage, koja je glavnu ulogu imala i u "The Innocents"), zanosna, naivna i dobra ljepotica koja radi u hotelu svog pokojnog oca koji vodi njena zla maćeha Maud (Isabelle Huppert u još jednoj ulozi groteskne zlice). Svojom ljepotom i dobrodušnosti Claire je kod Maud izazvala zavist i ljubomoru pošto se njezin puno mlađi ljubavnik Bernard (Charles Berling) zaljubio u nju, a kako bi je se riješila, Maud je organizirala njenu otmicu. Naravno da ta otmica neće proći onako kako je Maud planirala i Claire će završiti u izoliranom planinskom provincijskom gradiću, gdje će skrovište pronaći na farmi.

Ondje će se Claire početi oslobađati od do jučer nametnutih normi ponašanja i postat će seksualno slobodnija, a naravno da će za njom potpuno poludjeti i sedam "patuljaka" odnosno sedam lokalaca svih generacija koje će ondje upoznati. Svi muškarci koje će ondje upoznati, gotovo momentalno će se zaljubiti u nju i svaki od njih na neki način joj će se svidjeti i upustit će se s njim u vezu, no dani idile i seksualne slobode za probuđenu Snjeguljicu neće biti dugotrajni jer će njena maćeha ubrzo saznati gdje se Claire skriva. I bilo je ova crnohumorna erotska drama dosta provokativna i bio je to prilično neobičan pogled na klasičnu bajku (koja u ovom slučaju definitivno nije za djecu), no nažalost izgubilo se sve to prilično u klišeima, a usput je bilo dosta dosadno.

Iako smo Huppert već bezbroj puta vidjeli u sličnim ulogama, ovaj puta je ona gotovo pa potpuno ostavljena po strani iako smo i u Jordanovoj "Greti" mogli vidjeti da situacija kada Isabelle parodira samu sebe, može funkcionirati sasvim solidno. Nakon što je "Blanche comme neige" premijerno prikazan na festivalu u Tribeci, prošao je dosta nezapaženo, a iako je očigledno da je Fontaine poznatu priču pokušala začiniti određenim feminističkim začinom, nije to bilo baš najuspješnije i najjasnije što je bila njena intencija. 

Primjedbe