EL CUENTO DE LAS COMADREJAS (2019,ARG) - 7/10



Argentinac Juan Jose Campanella planetarno je poznat postao prije desetak godina filmom "El secreto de sus ojos", mračnim i šokantnim trilerom koji je njegovoj zemlji nakon 1985. godine i "La historica official" donio drugog Oscara za najbolji strani film. U međuvremenu se Campanella posvetio snimanju serija, animiranih filmova i sličnog, a punih deset godina moralo je proći kako bi on snimio sljedeći cjelovečernji igrani film. I njegov sljedeći film, humorna krimi drama "El cuento de las comadrejas" ili "The Weasel's Tale" bio je argentinski kandidat za Oscara, no ovaj puta nije uspjela ući u krug nominiranih. Jasno da su nakon deset godina filmske apstinencije očekivanja od sljedećeg Campanellinog uratka bila visoka, tim više što je film koji je snimio zapravo remake ne pretjerano poznatog argentinskog filma iz 1976. godine koji je prije gotovo četvrt stoljeća snimio njegov mentor i učitelj Jose Martinez Suarez.

Bio je ovaj film i drugi najprofitabilniji argentinski film snimljen u 2019. godini, a u njemu pratimo sudbinu nekadašnjih filmskih zvijezda, danas ljudi u osamdesetim godinama života. Mara Ordaz (Graciela Borges, iznimno poznata argentinska glumica iz pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih) bila je velika zvijezda filma prije pedesetak godina, a živi ona sada u staroj i pomaloj oronuloj vili sa čak trojicom podjednako starih muškaraca. Jedan od njih je i njezin suprug, nerealizirani glumac koji je već desetljećima u invalidskim kolicima Pedro (Luis Brandoni). Tu je i scenarist svih najvećih hitova u kojima je glumila Mara, Norberto (Oscar Martinez kojeg se možda najbolje sjećamo po ulozi u filmu El ciudadane ilustre), i redatelj svih tih filmova Martin (Marcos Mundstock).

Žive oni naizgled mirnim životom, konstatno se prisjećajući slavnih dana kada su bili mladi, poznati i uspješni. Sva tri muškarca i dalje titraju oko Mare, koja se i dalje ponaša kao velika zvijezda, stalno gleda svoje filmove iz mladosti, bez obzira što su danas praktički svi na njih zaboravili i što im nitko nikada ne dolazi u posjet. Sve će se to promijeniti kada na njihovo imanje zaluta mladi par, Barbara (Španjolka Clara Lago) i Francisco (Nicolas Francella, sin poznatog argentinskog glumca Guillerma Francelle koji je glumio baš i u "El secreto de sus ojos", ali i filmovima kao što su "El clan" ili "Mi obra maestra"). Vrlo brzo ispostavit će se da Barbara i Francisco uopće nisu zalutali na ovo imanje, već im je plan uvjeriti Maru kako bi najbolje bilo prodati vilu, a ideja im je na toj lokaciji graditi stambene komplekse. I dok će Mara odmah nasjesti na priče ovog slatkorječivog i naizgled iznimno šarmantnog dvojca, koji će je impresionirati hinjenim poznavanjem njene karijere i njenim idoliziranjem, Norberto i Martin vrlo brzo će shvatiti o čemu se radi.

Shvatit će oni da su Barbara i Francisco ono što nazivaju "lasicama", podmukla stvorenja koja se nadaju profitirati na naivnosti i želje za pažnjom njihove prijateljice. Iako u početku djeluje da bi priča ovdje mogla biti predvidiva i stereotipna, ima tu pregršt iznenađenja i potpuno neočekivanih situacija, a na trenutke me ova priča čak pomalo podsjetila na legendarni "Sunset Boulevard". Baš kao i u slavnom filmu Billyja Wildera i ovdje imamo već odavno ocvalu zvijezdu filma na koju su gotovo svi zaboravili, no koja svejedno misli i da je i dalje važna i da je se svi dobro sjećaju. No, tu neke sličnosti prestaju jer niti je Maria Norma Desmond, a nitko od ovih dedeka pogotovo nije Holdenov Joe Gillis. Bez obzira što su sva tri muškarca u ovom filmu već u poznim godinama, ipak će oni itekako pokazati zube onima koji im planiraju uzeti jedino što im je ostalo. 

Primjedbe