MUERE, MONSTRUO, MUERE (2018,ARG) - 6,5/10



Vodi nas ovaj spori, nelagodni, atmosferični nadrealni art horor duboko u argentinsku provinciju, u izolirano mjesto u Andama, gdje će se ruralni policijski inspektor Cruz upustiti u istragu užasavajućeg zločina. Nakon što pronađe tijelo obezglavljene žene, David, muž Cruzove ljubavnice Francisce postat će glavni osumnjičenik i bit će smješten u lokalnu psihijatrijsku kliniku. No, psihički rastrojeni David za ubojstvo će okriviti pomalo neobjašnjivu pojavu odnosno planinsko čudovište u čije postojanje, naravno, nitko neće vjerovati. Ipak, kad malo ozbiljnije krene istraživati, Cruz će shvatiti da u tom izoliranom području u Andama ništa nije onako kako izgleda, a kako bi pokušao dokučiti što se događa ovaj inspektor će posegnuti za taktikom pomalo na tragu Dalea Coopera iz Twin Peaksa.

Premijerno je film koji je napisao i režirao Alejandro Fadel prikazan u sekciji Un Certain Regard festivala u Cannesu, a "Muere, monstruo, muere" ili "Murder Me, Monster" definitivno ne ide u istu rečenicu s onim jeftinim, šablonskim i stereotipnim morem američkih horora. Sve je ovdje obavijeno velom misterije, a iako se cijela priča zapravo vrti oko policijske istrage, nije to ni izbliza obična istraga. Uostalom, ništa u ovom planinskom području i u ovom filmu nije obično. Pretpostavljam da bi zbog izrazito sporog tempa mnogi već u startu mogli odustati od ovog hororca, ako već ne zbog nekih zbilja užasavajućih i jezivih scena s kojima nas Fadel susreće odmah na početku. Film je to koji se potpuno uklapa u moderni trend latinoameričkog art-house horor filma u kojem autori više pažnje posvećuju stvaranju nelagodne i jezive atmosfere, simbolici, stilu i vizualnosti, nego samoj naraciji. 

Primjedbe