EVERYTHING EVERYWHERE ALL AT ONCE (2022,SAD) - 6,5/10


 

Pokazala se ova apsurdistička fantazija kao još jedan u nizu razvikanih američkih indie filmova koji nisu na mene ostavili očekivani dojam. Jednostavno nisam uspio dokučiti što je to tako zabavno, urnebesno ili genijalno u ovoj eskapističkoj papazjaniji o sredovječnoj Kineskinji koja će se u više dimenzija boriti kako bi spasila svijet. I prethodni film koji je snimio dvojac Daniel Kwan i Daniel Scheinert ili kolektivno Daniels "The Swiss Army Man" uopće mi nije sjeo, a takav je slučaj i s "Everything Everywehere All at Once" iako stoji da ima tu svjetlih trenutaka. Ipak, u većini vremena bilo mi je to naporno i zamorno, baš kao što su mi naporni, zamorni i potpuno besmisleni filmovi o superjunacima koje su očito Danieli između ostalog željeli parodirati.

Čini mi se da su Danieli ovdje pokušali izvesti nešto slično što je Tarantino izveo s "Kill Billom", no ovi gospodinčići moraju pojesti još puno žganaca da bi uopće mogli doći u istu rečenicu s Quentinom. Film je to s brojnim referencama na razne filmove te je ovaj film dugačkog naziva i podjednako posveta istočnoazijskoj borilačkoj kinematografiji koliko "Matrixu", "Odiseji u svemiru", filmovima Wong-kar Waija, "Big Trouble in Little China" pa i crtiću "Ratatouille". No, jednostavno nije to bio film po mojem ćeifu iako je riječ o iznimno dopadljivoj ideji koja je tehnički iznimno kvalitetno izvedena. U središtu pažnje je Evelyn Wang (Michelle Yeoh), sredovječna američka Kineskinja i vlasnica vešeraja čiji joj muž Waymond (Ke Huy Quan) upravo planira uručiti papire za razvod. Iz Kine je upravo stigao i njen naporni stari otac Gong Gong (James Hong), a njena kćer Joy (Stephanie Hsu) svim silama želi da majka prihvati njenu djevojku Becky.

Najveći problem za Evelyn je porezna uprava koja joj puše za vrat, a poreznica Diedre (Jamie Lee Curtis koja djeluje kao da se vrhunski zajebava) nema više sluha za Evelynine molbe za odgodu plaćanje poreza. I dok Evelyn u zgradi porezne pokušava udobrovoljiti poreznicu da joj još jednom izađe u susret, počet će se otvarati vrata drugih dimenzija (Multiverse). Ispostavit će se da je njenog muža zaposjeo Waymond iz neke druge dimenzije i objasnit će joj on da postoji bezbroj dimenzija u kojima svi pa tako i Evelyn žive neke drukčije živote temeljene na drukčijim životnim odlukama od onih koje su donijeli. Svaki životni izbor tako ovdje stvara neki drugi svemir pa je u jednom Evelyn glumica i zvijezda, u drugom je kung-fu monahinja itd. I naravno da postoji tu nekakav uberzlikovac koji želi uništiti svijetove i upravo ona će biti ta koja može spasiti svemir.

Žanrovski je bilo jako teško smjestiti ovaj film bilo gdje jer ovdje su obuhvaćeni praktički svi žanrovi, no ispod svog tog divljasanja, raznih dimenzija, bezbrojnih svemira i SF ludorije zapravo se skrivaju obiteljska tragikomedija, priča o kineskim imigrantima u Americi i njihovim životnim problemima te emotivna drama o ljubavi između majke i kćeri. Naravno da je sve to zakamuflirano u apsurdističku fantaziju koja na zanimljiv način kao da pokušava pronaći odgovor na pitanje što je to smisao života te kako se iz potpunog kaosa na kraju može stvoriti nešto lijepo. I sve su te teme zanimljivo tu zapakirane, no jednostavno mi nije to leglo.

IMDB LINK 

Primjedbe