D'APRES UNE HISTOIRE VRAIE (2017,FRA) - 6/10

Nije me Roman Polanski pretjerano impresionirao sa svojim novim filmom, misterioznom dramom za koju je skupa s francuskim filmašem Olivierom Assayasom (i više nego dobri "Personal Shopper" otprije godinu, dvije, imam osjećaj da bi Assayas u ovom trenutku bio i bolji izbor za režiju od 85-godišnjeg Polanskog) napisao scenarij po romanu Delphine de Vigan. Malo nedostaje da se ovaj film pretvori u nekakvu francusku verziju "Misery", a ne sjećam se kad je neki film Romana Polanskog dobio ovako slabe kritike. I doista, riječ je o prilično neinventivnom djelu koje tek u rijetkim trenucima iskače iz kolotečine i nudi nešto zanimljivo, a po mom mišljenju ovaj film donekle izvlači tek odlična Eva Green. Eva ovaj puta igra Elle (ona), misterioznu ženu koja se ušulja u život književnici Delphine (Polanski je već pomalo postao dosadan s guranjem svoje supruge Emmanuelle Seigner u praktički sve svoje filmove, meni je žena oduvijek bila prilično neuvjerljiva), koja je već s debitantskim djelom uspjela ostvariti značajan uspjeh.
 
Nakon velikog uspjeha prvog romana, Delphine je doživjela kreativnu blokadu, a kad upozna Elle, zavodljivu, inteligentnu i intuitivnu mladu ženu, ona joj djeluje kao osoba koja bi joj mogla pomoći u prevladavanju te krize. Njih dvije ubrzo započinju i neku vrstu romanse, no Delphine ubrzo shvaća da Elle nije ona osoba kojom se predstavlja, već da je riječ o prepredenoj manipulatorici, koja samo želi iskoristiti njenu slavu. Daleko je ovo od najboljih filmova starog majstora Polanskog, no pokazao je on da i dalje nije za staro željezo. Ima "Prema istinitoj priči" i svojih dobrih strana, no ne vjerujem da će se ovaj film predugo pamtiti. Premijeru je ovaj film imao u programu izvan konkurencije na festivalu u Cannesu 2017. godine, a ostaje nam vidjeti je li ovo bilo zadnje što je imao za reći genijalac koji nas je počastio remek-djelima kao što su "Kineska četvrt" ili "Rosemaryna beba". 
 

Primjedbe