Ova je povijesna ratna drama svoju kino premijeru imala simbolično
1. srpnja 2017. godine, točno na 20. godišnjicu predaje Hong Konga od Britanaca natrag Kinezima, a radnja joj je smještena u 40-e godine prošlog stoljeća i u
vrijeme kad je Hong Kong bio pod japanskom okupacijom. Baš kao što se
Njemačka 30-ih godina širila Europom, tako se i militaristički Japan
istovremeno širio istočnom Azijom, a Hong Kong je oduvijek bio iznimno
važna luka i strateški ključno mjesto. U prosincu 1941. godine
Japan je napao Hong Kong, koji je tada bio pod britanskom upravom i
nakon nekoliko tjedana borbi, točno na Božić 1941. godine Japanci su
okupirali ovaj moderni polis. Zbog toga i lokalno stanovništvo taj dan pamti kao
"Crni Božić" te je od tada započela četverogodišnja strahovlada
Japanaca, s kojom se tamošnje stanovništvo nikako nije moglo pomiriti.
Tako
u ovom filmu pratimo skupinu anti-japanske gerile, svojevrsnog pokreta
otpora, koja si je dala zadatak iz okupiranog grada oslobađati važne
kulturne figure i prebacivati ih na sigurni teritorij. Pokretu otpora se
priključe i glavne junakinje ovog filma, Fang Lan i njezina majka, koje
se povežu s vođom gerilaca Blackiem Lauom, a njihova je misija iz Hong
Konga izvući poznatog pisca Mao Duna. No, osim ovih likova pratimo i
brojne druge stanovnike Hong Konga koji su se na svoj način borili
protiv japanske okupacije, a u prvom planu su mladi intelektualci. Imamo
tu i ljudi koji su silom prilika bili unovačeni u japansku vojsku te su
iznutra pokušavali potkopavati okrutnu japansku vlast. Zanimljivo je
kako je upravo ovaj film trebao otvoriti najpoznatiji kineski festival
2017. godine, odnosno International Shanghai Festival, no u zadnji čas
je povučen i zamijenjen drugim filmom bez ikakvog objašnjenja.
Autorica
ovog filma ugledna je filmašica iz Hong Konga Ann Hui, koja je jedna od
najhvaljenijih filmašica koje su stvarale u hongkonškom novom valu
tijekom 90-ih godina, a tijekom karijere najviše se u svojim filmovima
bavila socijalnim problemima u svojem gradu - državi. Osvojila je žena gotovo 40
nagrada, među njima i one za najbolju redateljicu i za najbolji film u
izborima za azijske filmove, a osvajala je nagrade i na dva od tri
najuglednija svjetska festivala, Berlinu i Veneciji. Ovaj puta ne bavi
se Hui toliko socijalnim pitanjima, već se prebacila na povijesnu
tematiku. "Our Time Will Come" dobro je prošao u kineskim kinima, što i
ne čudi jer je riječ o raskošnoj produkciji u kojoj je postignut balans
akcije i drame. Sasvim solidno.
Primjedbe
Objavi komentar