RED ROCK WEST (1993,SAD) - 7/10

 
Devedesete godine mnogi smatraju jednom od najboljih dekada u povijesti filma, a iako "Red Rock West" zasigurno ne spada u onu najreprezentativnijiu kategoriju, riječ je o zanimljivom filmu i gotovo pa klasičnom ostvarenju iz tog razdoblja. Braća John i Rick Dahl donose nam zanimljiv neo-noir krimić s tada još uvijek gledljivim Nicolasom Cageom u glavnoj ulozi. Cage je ovdje bivši marinac iz Texasa i lutalica, a potraga za poslom odvede ga u gradić Red Rock u saveznoj državi Wyoming. Ondje ga vlasnik bara zamijeni za plaćenog ubojicu Lylea iz Texasa te ga odluči unajmiti da ubije njegovu ženu, a Cage ponudu prihvaća, ni ne očekujući da će se uvaliti u takve probleme iz kojih je vrlo upitno hoće li se uspjeti izvući. Naravno da će se vrlo brzo pojaviti i pravi ubojica, a ovo je jedan od onih filmova u kojima gotovo ništa nije onako kako na prvu izgleda.
 
UZ Cagea ovdje se pojavljuju još uvijek mlada, lijepa i neuništena plastičnim operacijama Lara Flynn Boyle, J. T. Walsh je Wayne, suprug koji je se želi riješiti, dok je pravog ubojicu odglumio Dennis Hopper, čovjek koji se u to vrijeme potpuno specijalizirao za uloge negativaca i psihopata. I ovdje je Hopper na tragu meni njegove najbolje uloge, one u genijalnom Lynchevom "Plavom baršunu", a zanimljivo je kako je u početku Dahl njemu namijenio ulogu Waynea. No, Hopper je sam inzistirao da on preuzme ulogu Lylea. Nakon što je "Red Rock West" imao premijeru na prestižnom festivalu u Torontu, unatoč solidnim kritikama i reakcijama, sudbina mu je bila takva da je za američko tržište odmah otkupljen za videoteke i kablovsku televiziju, no u Europi je ipak krenuo u kino-distribuciju i imao je solidne rezultate. Ipak, vlasnik jednog kina u San Franciscu i veliki fan ovog filma odlučio ga je otkupiti i prikazivati u svom kinu, poslije čega je ovaj krimić ipak doživio distribuciju po američkim "art-house" kinima, unatoč tome što je ranije prikazan na televiziji. Na kraju, "Red Rock West" je gotovo pa tipični predstavnik nečega što se u filmu naziva "americana", filma u kojem se prikazuju velika američka prostranstva, a žanrovski ga je možda najbolje smjestio vjerojatno najpoznatiji filmski kritičar svih vremena Roger Ebert, koji je ustvrdio da je riječ o filmu na pola puta između westerna i trilera te crne komedije i film-noira.
 

Primjedbe