OUR LITTLE SISTER (2015,JPN) - 6,5/10



Nagrađivani japanski redatelj i svježi dobitnik Zlatne palme, Hirokazu Koreeda, kao da se ispraksirao za pomalo intimne obiteljske priče i melodrame, s kojima je postao ne samo iznimno popularan u svom Japanu, već je dulje vrijeme i miljenik filmske kritike. Ove je godine u Cannesu dočekao i svoj konačni trenutak slave jer je za svoj posljednji film "Shoplifters" 2018. godine dobio i Zlatnu palmu, a brojne je nagrade pokupio i za "Našu malu sestru". I s ovim filmom bio je u službenoj konkurenciji najglamuroznijeg filmskog festivala na svijetu, bio je nominiran za azijskog redatelja godine, a na domaćem planu pokupio je sve najvažnije nagrade, među kojima i one za najbolji film i najbolju režiju. Ono po čemu se ističu Koreedini filmovi su zanimljivi i odlično kreirani likovi s izvrsno razrađenim odnosima i dinamikama, a iznimka nije ni ovaj film u kojem se bavi vječnim pitanjem smiju li djeca odgovarati zbog grijeha svojih roditelja i zašto djeca uporno ponavljaju iste greške koje su radili i njihovi roditelji.

U središtu priče ovdje su tri sestre, 29-godišnja Sachi (Haruka Ayase), 22-godišnja Yoshino (Masami Nagasawa) i 19-godišnja Chika (Kaho). One žive u kući svoje bake u planinama u kojoj su i odrasle, a njihovi roditelji su se rastali i napustili ih. Nakon što je njihov otac napustio majku i preselio se, više ga nikada nisu vidjeli, a jednog dana dobiju obavijest da je otac umro. Na sprovodu saznaju da imaju i 14-godišnju polusestru za koju se nema tko brinuti i pozivaju je da dođe živjeti k njima. Lagao bih kad bi rekao da me ovaj film nešto posebno impresionirao, posebno jer je dosta sporog tempa i usporen je i nema tu zapravo ništa katarzično ili barem posebno uzbudljivo za što bih se uspio uhvatiti. Za razliku od Bergmana, koji se također redovito bavio obiteljskim odnosima, no on je te odnose ogoljivao do kože i bile su to impresivne karakterne studije, a ovdje nema te psihoanalize likova toliko tipične baš za slavnog Šveđanina.

Primjedbe